۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳
افزایش صف ۱۳۸ هزار نفری وام فرزندآوری در سال جدید

افزایش صف ۱۳۸ هزار نفری وام فرزندآوری در سال جدید

بر اساس اطلاعات بانک مرکزی، صف وام فرزندآوری در پایان اردیبهشت امسال، به ۴۱۸ هزار نفر رسیده است. این در حالی است که تا پایان اسفند سال گذشته، ۲۸۰ هزار نفر در صف این وام بوده اند.

به گزارش بازار، وام فرزندآوری امسال، افزایش پیدا کرد. بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، وام فرزندآوری امسال به این شرح است، فرزند اول مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال، فرزند سوم مبلغ ۱.۲۰۰ میلیون ریال، فرزند چهارم مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال و فرزند پنجم به بعد مبلغ ۲.۰۰۰ میلیون ریال. اما با اینکه رقم وام‌ها امسال افزایش یافته به نظر میرسد. سقف این وام و وام ازدواج در سال جاری افزایش پیدا نکرده و این موضوع باعث شده تا صف دریافت این وام نسبت به اسفند سال گذشته، ۱۳۸ هزار نفر بیشتر شود.

بر اساس اطلاعاتی که بانک مرکزی منتشر کرده، تا پایان اردیبهشت، ۵۱ هزار و ۲۳۸ نفر وام فرزندآوری را دریافت کرده اند که بانک تجارت با پرداخت ۸ هزار و ۲۱۳ فقره در رتبه نخست و بانک ملی با ۸ هزار و ۱۸۷ فقره رتبه دوم و بانک صادرات با ۶ هزار و ۲۶۶ فقره رتبه‌های اول تا سوم در پرداخت این تسهیلات هستند.

رئیس کل بانک مرکزی پیشتر درباره افزایش صف دریافت این وام و وام ازدواج گفته بود، رقمی که مجلس در قانون تعبیه کرده کفاف لازم را نمیدهد. این در حالی است که در قانون، صرفا حداقل رقمی که باید برای وام تخصیص یابد آورده شده بود و نه سقف آن. باید دید بانک مرکزی چه اقدامی در زمینه کاهش صف دریافت این وام اتخاذ خواهد کرد.

کد خبر: ۲۹۱٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha