۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
مهمترین ریسک جهان حامی اصلی نفت!

مهمترین ریسک جهان حامی اصلی نفت!

سطح ۸۰ دلاری برای نفت اهمیت بالایی دارد. طی هفته‌های گذشته ایالات متحده آمریکا با افت قیمت نفت به زیر ۸۰ دلار شروع به خرید و افزایش ذخایر استراتژیک خود کرد.

به گزارش بازار، نفت برنت در معاملات هفته گذشته با حدود ۴ درصد رشد در سطح ۸۲.۶ دلار قرار گرفت. بالاگرفتن تنش بین لبنان و اسرائیل، افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیک منطقه و کاهش عرضه از جانب تولیدکنندگان آمریکایی سبب افزایش قیمت نفت شد.

در نمودار ذیل تاثیر تغییرات موجودی هفتگی نفت آمریکا و تعداد دکل های نفتی این کشور را مشاهده می‌کنید. در هفته گذشته سطح موجودی‌ها ۳.۷ میلیون بشکه افزایش داشت و تعداد دکل‌های نفتی آمریکا با ۴ عدد کاهش در سطح ۴۸۸ عدد قرار گرفت.

سطح ۸۰ دلاری برای نفت اهمیت بالایی دارد. طی هفته‌های گذشته ایالات متحده آمریکا با افت قیمت نفت به زیر ۸۰ دلار شروع به خرید و افزایش ذخایر استراتژیک خود کرد. با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بایدن نمی‌خواهد با سطوح پایین در ذخایر استراتژیک نفتی در مقابل بحران‌های احتمالی که می‌تواند منجر به افزایش بی‌رویه قیمت نفت شود؛ دست پایین را داشته باشد. لذا خرید نفت در هر افت قیمت به پایین‌تر ۸۰ دلار برای این کشور جذاب است.

مهمترین ریسک جهان حامی اصلی نفت!

کد خبر: ۲۹۱٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha