۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
۸۰ رشته صنایع دستی در خوزستان فعالیت می‌کنند| پرداخت تسهیلات به ۲۶۰ صنعتگر صنایع دستی و کارآفرین
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خوزستان:

۸۰ رشته صنایع دستی در خوزستان فعالیت می‌کنند| پرداخت تسهیلات به ۲۶۰ صنعتگر صنایع دستی و کارآفرین

اهواز- قاسمی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان‌ گفت: ۸۰ رشته صنایع دستی در خوزستان وجود دارد که به فعالیت مشغول هستند.

شکرالله قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار با تبریک فرارسیدن هفته ملی صنایع دستی اظهار کرد: سالانه ۴ هزار نفر در خوزستان آموزش های صنایع دستی را فرا می گیرند و وارد بازار کار می شوند.

وی افزود: صنایع دستی در خوزستان ظرفیت های زیادی برای اشتغال دارد و می‌تواند به اقتصاد خانواده ها کمک شایانی کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان‌ توضیح داد: ۸۰ رشته صنایع دستی در خوزستان وجود دارد که به فعالیت مشغول هستند.

قاسمی گفت: ۵ شهر خوزستان شهر ملی صنایع دستی هستند و سال گذشته دزفول شهر جهانی کپوبافی شد.

وی ادامه داد: صادرات صنایع دستی در حوزه صادرات غیر نفتی می تواند سهم مناسبی در ارزآوری و ارزش افزوده ارزی داشته باشد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان‌ گفت: در راستای حمایت از فعالان صنایع دستی و کارآفرینان سال گذشته از محل تسهیلات مشاغل خانگی تسهیلاتی داده شد.

قاسمی افزود: این تسهیلات به ۲۶۰ صنعتگر از فعالان صنایع دستی و کارآفرینان پرداخت شده که ارزش آن ۱۸۰ میلیارد ریال در قالب وام بده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان خاطرنشان کرد: گیرندگان تسهیلات در رشته‌های مختلفی همچون گلیم‌بافی، بافتنی‌ های سنتی، کپوبافی، حصیر و بوریا بافی، چوقا بافی، معرق چوب، سفالگری سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم‌ دوزی، زیور آلات سنتی، کاشی سنتی، دوخت البسه محلی فعالیت دارند.

قاسمی درباره میزان اشتغال این تسهیلات نیز عنوان کرد: با پرداخت این تسهیلات برای ۱۲۰ نفر از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و ۲۶۰ نفر از محل تسهیلات مشاغل خانگی شغل ایجاد شد.

وی با اشاره به مجوزهای صادر شده برای صنعتگران خوزستان بیان کرد: سال گذشته در بخش تولیدات انفرادی برای سه هزار و ۳۰۰ نفر، کارگاه تولیدی ۲۰ فقره پروانه و ۸۶۶ کارت شناسایی صنعتگری صادر و یا تمدید شد.

کد خبر: ۲۹۱٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha