۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
صندوق‌های بازنشستگی را با ۴۰۰ همت بدهی تحویل گرفتیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

صندوق‌های بازنشستگی را با ۴۰۰ همت بدهی تحویل گرفتیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مشکلات دولت سیزدهم در آغاز به کار، عدم تناسب منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی بود و صندوق‌ها را با ۴۰۰ همت بدهی تحویل گرفتیم.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی صبح امروز (شنبه ۲۶ خرداد) در مراسم گردهمایی مدیران، کارشناسان و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که با هدف تبیین جهاد و تشریح خدمات دولت سیزدهم، طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر برگزار شد، اظهار داشت: رئیس جمهور شهید تمام توانش را صرف خدمت به مردم کرد و گران‌بهاترین سرمایه‌اش یعنی جانش را در راه جهاد خدمت تقدیم کرد.

وی افزود: در دیداری که به اتفاق امیر و نخست‌وزیر قطر محضر رهبر معظم انقلاب شرف یاب شدیم، ایشان فرمودند که ما در این حادثه شخصیت جامع‌الاطرافی را از دست دادیم.

وزیر کار بیان کرد: گرچه رئیس جمهور از بین ما رفت، اما راه، روش و سلوک فردی او ره‌توشه‌ای جهت تداوم راه است. پیرامون جامع‌الاطراف بودن شخصیت شهید رئیسی حتماً باید صحبت کرد. در طول مدیریت در کسوت‌های مختلف خود را پاسخگو می‌دانست و هیچگاه سخن از نمی‌شود و نمی‌توانیم را به زبان نمی‌آورد؛ فعل ما می‌توانیم را تبدیل به ملکه نفس تمام مدیران کشور کرده بود. اراده مستحکم و ایمانش را ذیل خدمت به مردم تعریف کرده بود و در مقابل هر سوالی پاسخگو بود.

مرتضوی با اشاره به شعار امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که جهش هم معنی با رشد نیست. جهش با رشد متفاوت است؛ جهش یعنی معادل چند سال حرکت کردن است که از طریق مشارکت مردم رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که مشارکت مردم را مدیریت می‌کند شما کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان هستید که این کار را با تبادل تجربیات، به شراکت گذاشتن نقطه نظرات و اهرم کردن منابع می‌توانید انجام دهید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از مشکلات دولت سیزدهم در زمان آغاز به کار، عدم تناسب منابع و مصارف صندوق‌ها بود که آن را گزارش دادیم. وقتی صحبت از ابر بدهکاران بانکی مطرح می‌شد فکر می‌کردیم بزرگ‌ترین بدهکار بانکی اشخاص حقیقی هستند، اما دریافتیم که این مساله مربوط به صندوق تامین اجتماعی است.

مرتضوی گفت: ناترازی در صندوق‌ها ایجاد شده بود که دولت سیزدهم آنها را با ۴۰۰ همت بدهی تحویل گرفت، اما با تدبیر و تاکید شهید جمهور تمام بدهی‌های بانکی را پرداخت شده است و در ۲ سال گذشته بیش از ۲۰۰ همت مطالبات معوق صندوق‌ها اخذ شد.

وی تصریح کرد: اگر بنا است فرایندها را اصلاح کنیم باید به خط مشی به‌کار گرفته شده در صندوق روستاییان و کارگزاران نگاه کنیم. سنگ بنای خوبی در این بخش گذاشته شده که باید از آن تجربه کسب کرد. اکنون بالغ بر ۶۰ درصد مصارف این صندوق را منابع داخلی پوشش می‌دهد و اطمینان دارم که با توانی که در صندوق است این عدد به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعداد اندک استخدام در این صندوق حکایت از سبک مدیریت توام با بهره‌وری و ارزش افزایی است. ما نگران ضریب پشتیبانی بودیم که مدیرعامل صندوق اعلام کرد در سال گذشته این ضریب ۰.۲ درصد افزایش پیدا کرده است. صندوق بیمه اجتماعی صندوق ماندگار و پایداری خواهد بود.

مرتضوی به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که تداوم مراسم بدرقه و تشیع جنازه رئیس جمهور حضور در انتخابات است. مردم را به انتخابات دعوت و هدایت کنید تا راه شهید جمهور ما مستدام بماند.

بر اساس این گزارش، در مراسم گردهمایی مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعلام شد که بر اساس پیگیری‌های بیت‌الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان برقراری افزایش حق‌الزحمه کارگزاران صندوق در دستور کار هیات مدیره صندوق قرار گرفت.

کد خبر: ۲۹۱٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha