۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
افزایش پوشش ۵۰ درصدی بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان تا سال آینده
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

افزایش پوشش ۵۰ درصدی بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان تا سال آینده

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باید تا سال آینده به بیش از ۵۰ درصد برسد.

به گزارش بازار، علیرضا عسگریان امروز (شنبه ۲۶ خرداد) در نشست سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، اظهار داشت: صندوق روستائیان و عشایر یک صندوق فوق‌العاده است. شخصاً همیشه فکر می‌کنم که صندوق‌ها مشکلات زیادی را ایجاد کردند، اما صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر به خوبی پیش رفته است.

وی افزود: این صندوق خوب شکل گرفته و به همین دلیل خوب پیش رفته است. در صندوق‌ها کارکنان زیادی استخدام هستند و به هیچ شکل نمی‌توان این چسبندگی را حل کرد، اما صندوق روستائیان و عشایر به این شکل نیست.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق می‌تواند به بیمه اصلی تبدیل شود. منظور از ناترازی که توسط نامزدهای انتخاباتی و مسئولان مطرح می‌شود اغلب متوجه صندوق‌ها است.

عسگریان خاطرنشان کرد: مزیت دیگر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر توازن و تعادل برقرار کردن میان منابع و هزینه‌های است. صندوق‌های بیمه‌ای از معدود صندوق‌هایی هستند که آینده را می‌بینند و بر اساس آن عمل می‌کنند و تنها در صورتی تراز می‌گیرد که آینده را به خوبی دیده باشد.

معاون وزیر کار تاکید کرد: صندوق بیمه اجتماعی هزینه‌های خود را تامین می‌کند. سهمی که دولت به صندوق پرداخت می‌کند ۴۹ درصد است. صندوق تامین اجتماعی حداکثر ۵ درصد از منابعی که دارد حاصل از سرمایه‌گذاری است که در صندوق بازنشستگی کشوری این عدد به هشت درصد می‌رسد، در حالی که صندوق روستائیان و عشایر منابع خود را از ۵۱ درصد سود حاصل از سرمایه‌گذاری تامین می‌کند.

وی تاکید کرد: برای پایداری منابع در صندوق باید اقداماتی انجام شود که از میان آن می‌توان به شد خدمت متوازن و متناسب صندوق در مناطق مختلف اشاره کرد. سهم استان سیستان و بلوچستان از کل کشور ۴ درصد و کرمان ۶ درصد است که این بسیار کم است و باید توزیع متناسب و با میل به مناطق محروم باشد.

عسگریان ادامه داد: پوشش بیمه‌ای صندوق باید امسال و سال آینده به بیش از ۵۰ درصد برسد، اما تا آن زمان باید از استان‌هایی که محرومیت کمتری دارند حمایت کرد. این مرام نظام است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید میزان آموزش کارگزاران در مناطق محروم بیشتر باشد و کارکنان بیشتری را در آنجا جذب کند.

کد خبر: ۲۹۱٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha