۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
رشد ۱۶ درصدی سطح زیر کشت گیاهان دارویی طی سال ۱۴۰۲
مشاور وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

رشد ۱۶ درصدی سطح زیر کشت گیاهان دارویی طی سال ۱۴۰۲

مشاور وزیر جهاد کشاورزی به رشد بیش از ۱۶ درصد سطح زیر کشت گیاهان دارویی طی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: تشویق و حمایت از بخش گیاهان دارویی در نقاط مختلف کشور، حلقه نخست زنجیره ارزش گیاهان دارویی است.

به گزارش بازار، حسین زینلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آبادایران ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی، به بخشی از اقدامات و دستاوردهای مهم صورت گرفته در حوزه گیاهان دارویی در سال گذشته پرداخت و گفت: سطح زیر کشت و تولید انواع گیاهان دارویی از ۲۵۰ هزار هکتار در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۲۹۰ هزار هکتار در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی افزود: طی سال گذشته دو واحد پالایشگاه و دو مجموعه بارانداز گیاهان دارویی در کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

مجری طرح گیاهان دارویی؛ پیگیری، تشویق و حمایت از بخش گیاهان دارویی در نقاط مختلف کشور و رشد بیش از ۱۶ درصد سطح زیر کشت گیاهان دارویی طی سال ۱۴۰۲ را به عنوان حلقه اول زنجیره ارزش گیاهان دارویی برشمرد.

وی تهیه و تدوین برنامه پنج ساله توسعه گیاهان دارویی را مبتنی بر واقعیت‌ها، امکانات و زیرساخت‌ها دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت‌های موجود و مزیت‌های نسبی ملی و منطقه‌ای و با رویکرد تفکر سیستمی و توجه به حلقه‌های مختلف زنجیره ارزش گیاهان دارویی، این برنامه تهیه و تدوین شد.

زینلی انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌های متعدد و بخش خصوصی به منظور همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و فنی در استخراج ماده مؤثره گیاهان دارویی به شیوه‌های نوین و فناورانه و تعامل مشترک برای تحقق اهداف را از دیگر اقدامات دفتر طرح ملی گیاهان دارویی طی سال ۱۴۰۲ معرفی کرد.

به گفته وی، برگزاری همایش ملی گل محمدی و برنامه‌ریزی دقیق برای کنترل و مدیریت بازار این محصول ارزشمند از دیگر اقدامات سال گذشته در حوزه گیاهان دارویی است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در این مدت اقدامات متعدد دیگری در کنترل بازار و تعادل‌بخشی به واردات و صادرات گیاهان دارویی، تحقق اهداف پیش‌بینی شده در طرح ملی جهش تولید در دیمزارها، تسهیل در صدور مجوزها و توسعه بخش صنایع؛ فرآوری و مکانیزاسیون گیاهان دارویی و توجه ویژه به حوزه توانمندسازی، تحقیق، ترویج و آموزش و ... صورت گرفته است.

وی در پایان از زحمتکشان عرصه پهناور گیاهان دارویی در حلقه‌های مختلف زنجیره ارزش این محصولات در اثرگذاری و ایفای نقش برای تحقق موارد فوق‌الذکر قدردانی کرد.

کد خبر: ۲۹۱٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha