۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
جابه جایی ۵۰ درصد شبکه ریلی از طریق شرکت رجا
مدیرعامل شرکت رجا خبر داد

جابه جایی ۵۰ درصد شبکه ریلی از طریق شرکت رجا

مدیرعامل شرکت رجا از جابه‌جایی حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر با قطارهای این شرکت در ۱۰ هفته ابتدایی سال ۱۴۰۳ خبر داد که ۵۰ درصد جابه‌جایی‌های شبکه ریلی را شامل می‌شود.

به گزارش بازار، ناصر بختیاری مدیر عامل شرکت رجا در یک نشست خبری با اشاره به انجام بازسازی و نوسازی ناوگان رجا برای افزایش کیفیت و ایمنی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸ دستگاه انواع واگن مسافری بازسازی سطح ۲ و یک سالن سپهر نیز رفع سانحه سنگین شده است (مجموعاً ۱۹ دستگاه) و در سال ۱۴۰۳ نیز ۲۱ دستگاه واگن دیگر در قالب قراردادهای جاری شرکت رجا توسط شرکت‌های نوین صنعت رجا و آهودشت غزال در دست بازسازی است.

وی افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۳ بازسازی تعداد زیادی از واگن‌ها تکمیل شود همچنین تکمیل دو دستگاه سالن پارسی جدید و نیز تبدیل ۵ دستگاه سالن دانمارکی برای سیر در منطقه جنوب در برنامه شرکت رجا است.

مدیرعامل شرکت رجا در ادامه در خصوص اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی بازسازی واگن‌های باقی مانده گفت: اولویت اصلی در بازسازی واگن‌های مسافری رجا با سالن‌های اکسپرس آلمان غربی و شرقی (۴ تخته) برنامه‌ریزی شده و تمام آنها دارای قرارداد فعال و جاری می‌باشد، همچنین واگن‌های بازسازی نشده آلمان شرقی (خلیج فارس و میلاد) نیز تعداد ۷۳ دستگاه واگن است که عملیات بازسازی آنها از سال جاری تا ۱۴۰۶ طبق برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

بختیاری افزود: اما اولویت اصلی در تعمیرات اساسی واگن‌ها با سالن‌های پارسی ۶۰ نفره، پلور امید ۴۰ نفره، غزال ۴۰ نفره و واگن‌های دو طبقه چینی بوده که تعمیرات آنها از سال جاری آغاز و تا سال ۱۴۰۸ ادامه خواهد داشت.

وی گفت: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵ رام قطار خودکشش (ترن‌ست) پردیس (۲۵ سالن) تعمیر اساسی شد و از تاریخ ۴ بهمن ۱۴۰۲ در مسیر تهران – یزد مورد بهره برداری قرار گرفت. لازم به ذکر است در حال حاضر تعمیر اساسی ۳ رام ترن‌ست دیگر (۱۵ سالن) در حال انجام می‌باشد و انشالله تا قبل از پایان سال جاری مورد بهره‌برداری مجدد قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به اینکه ایمنی و ارتقای کیفیت خدمت رسانی به هموطنان گرامی در سرلوحه کار تمام مدیران و کارکنان این شرکت قرار دارد، افزود: با ارزیابی‌هایی که چندی پیش از سوی دستگاه‌های نظارتی مربوطه از جمله: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سرممیزان مؤسسه SGS سوئیس از بخش‌های مختلف رجا انجام شد، این شرکت برای نخستین بار از زمان تأسیس موفق به اخذ تندیس نقره‌ای ملی در بیست و دومین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و اخذ سیستم مدیریت ایمنی ISO ۴۵۰۰۱;۲۰۱۸ در مدیریت رجا خراسان شد.

کد خبر: ۲۹۱٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha