۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در دولت سیزدهم با افزایش ۲۵ درصدی تحویل تراکتور
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در دولت سیزدهم با افزایش ۲۵ درصدی تحویل تراکتور

ضریب مکانیزاسیون استاندارد بخش کشاورزی به ویژه با افزایش ۲۵ درصدی تحویل تراکتور از ۱.۸۵ اسب بخار در هکتار در ابتدای دولت سیزدهم، اکنون به ۲.۱ اسب بخار در هکتار رسیده است.

به گزارش بازار، کریم ذوالفقاری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به خبرنگار ما گفت: پیش‌بینی می‌شود ضریب مکانیزاسیون استاندارد بخش کشاورزی تا پایان برنامه هفتم توسعه به ۲.۶ اسب بخار در هکتار افزایش یابد.

وی با تاکید بر این که مکانیزاسیون به معنای ورود فناوری نوین به همه زیر بخش‌های کشاورزی و ترویج فنّاوری جدید است، ادامه داد: در این مدت علاوه بر شناسایی و توسعه ۱۲ فناوری نوین، تعداد ادوات کشاورزی هم از ۲ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۵۴۳ دستگاه به ۳ میلیون و ۶۲ هزار و ۹۰ دستگاه رسیده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گفت: براساس ارزیابی‌ها برای سال جاری نیز بخش کشاورزی به ۵۰ هزار دستگاه تراکتور و ۱۵۰۰ دستگاه کمباین غلات نیاز دارد که امیدواریم با تامین تسهیلات و همکاری وزارت صمت این امکانات به موقع در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

ذوالفقاری با اشاره بر ضرورت به‌روز کردن ادوات کشاورزی افزود: با وجود تلاش‌های انجام شده هنوز تعداد ۳۰۶ هزار دستگاه تراکتور فرسوده و ۱۲ هزار دستگاه کمباین فرسوده در بخش کشاورزی فعال می‌باشد که به منظور جلوگیری از ایجاد ضایعات، کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری توجه ویژه و حمایت از تولید کنندگان ماشین‌های کشاورزی بخصوص تراکتور و کمباین در راستای کاهش صف تقاضای انباشته سنواتی و افزایش شمارگان تولید ضرورتی انکارناپذیر بوده که با تلاش و برنامه‌ریزی خوب انجام شده توسط همکاران وزارت صمت قابل تحقق خواهد بود.

وی یادآور شد: سند تحول مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی دارای دو مرحله است که با همکاری بخش کارشناسی، دانشگاهی و اجرایی در حال تدوین است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع وزارت جهاد کشاورزی، همچنین درباره طرح‌های قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی افزود: برای این هفته بهره‌برداری از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طرح در استان‌های کشور با ظرفیت جذب ماده خام یک میلیون و ۱۵۰ تن و اشتغال‌زایی ۶ هزار و ۱۰۰ نفر در دست اقدام است.

کد خبر: ۲۹۱٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha