۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
اجرای کشاورزی حفاظتی راه حلی مناسب برای کاهش مصرف آب

اجرای کشاورزی حفاظتی راه حلی مناسب برای کاهش مصرف آب

رئیس مرکز خشکسالی گفت: اجرای کشاورزی حفاظتی یکی از راهکارهای مناسب افزایش غنای خاک. کاهس مصرف آب محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، احد وظیفه گفت: بنابر مدل‌های هواشناسی در تابستان بدلیل شکل گرفتن ابرهای همرفتی، بارش‌های سیل آسا شکل می‌گیرد که این امر منجر به سیلاب می‌شود و از طرفی دمای نرمال و بیش از نرمال در تابستان حاکم است.

او افزود: متوسط بارش‌های کشور در سال آبی جاری نرمال است، هرچند در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، یزد، خراسان جنوبی و بخش‌های جنوبی سیستان بارش‌ها بالاتر از نرمال و استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، تهران، قزوین، البرز و خراسان رضوی کمتر از نرمال است.

وظیفه ادامه داد: با توجه به بارش‌های کمتر از نرمال استان‌های تهران، بوشهر، خراسان رضوی و تا حدودی قزوین و سمنان در تامین آب دچار تنش هستیم که با استفاده از روش‌های مناسب آبیاری و زمان بندی مناسب باید کمترین هدررفت آب را داشته باشیم.

رئیس مرکز خشکسالی با تاکید بر کشاورزی حفاظتی افزود: بکارگیری روش‌های جدید کشاورزی حفاظتی و کاشت دانه یا بذر در زمین بدون شخم زدن و ماندن کاه و کلش در مزرعه در افزایش غنای خاک و کاهش مصرف آب تاثیر بسزایی دارد.

او گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی به کشاورزان و افراد توصیه می‌شود که مدیریت صحیح مصرف را اعمال کنند تا دوره گرم پیش رو را سپری کنیم؛ چراکه بدلیل تنگنای آب این اقدام باید صورت بگیرد.

کد خبر: ۲۹۱٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha