۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
رونمایی وزیر جهاد و کشاورزی از پهپاد سمپاشی «کاپیتان Bee »

رونمایی وزیر جهاد و کشاورزی از پهپاد سمپاشی «کاپیتان Bee »

وزیر جهاد کشاورزی امروز (۲۵ خرداد ۱۴۰۳) در نمایشگاه آبادیران از یک پهپاد سمپاشی جدید به نام کاپیتان Bee که از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید رسیده است رونمایی کرد.

به گزراش بازار، این محصول با نام پهپاد کاپیتان Bee است که از پایداری بیشتری به دلیل ساختار طراحی آن، کاهش مصرف باتری و طراحی خاص بال‌های آن برخوردار است. استفاده از پودمان (ماژول‌ها) و پنل‌های خورشیدی برای بهبود عملکرد محلول‌پاشی به بال پرنده از جمله ویژگی‌های این پهپاد است.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این پهپاد سمپاشی، امکان رهگیری و کنترل پرنده از راه دور با هوش مصنوعی است.

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه رونمایی از این پهپاد به خبرنگاران گفت: ما امروز از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه آبادیران بازدید کردیم که کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند. این شرکت‌ها تولیدکننده بوده و مورد حمایت ما هستند و ما نیز به آنها کمک می‌کنیم تا توسعه یابند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نمایشگاه آبادیران محلی برای عرضه و تقاضاست؛ یعنی از طرفی شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را ارائه می‌کنند و از طرف دیگر کشاورزان و تولیدکنندگان به نمایشگاه مراجعه کرده تا محصولات را خریداری کنند و همچنین با یکدیگر قرارداد بسته و تولیدات خود را به فروش برسانند.

رضا رستمی از کارشناسان شرکت دانش‌بنیان سیرنگ در این مراسم رونمایی گفت: ما از دوره گذشته نمایشگاه آبادایران بحث ساخت و تولید پرنده‌های هدایت‌پذیر را در دستور کار قرار دادیم. یکی از این پرنده‌ها پهپاد کاپیتان Bee است که پایداری بیشتر به دلیل سبک طراحی دارد؛ کاهش مصرف باتری به دلیل طراحی خاص بال‌های پرنده و استفاده از ماژول‌ها و پنل‌های خورشیدی برای بهبود عملکرد محلول‌پاشی به بال پرنده از جمله ویژگی‌های این پهپاد است.

رستمی گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد این پهپاد سمپاشی، امکان رهگیری و کنترل پرنده از راه دور با هوش مصنوعی است.

نمایشگاه آبادیران نخستین نمایشگاه فناوری و محصولات محرومیت زداست و آنچه این نمایشگاه را از سایر نمایشگاه ها متمایز می کند این است؛ شرکت‌ هایی که ایده یا دغدغه‌ه‌ایی برای توانمندسازی افراد، افزایش مهارت‌ها و کارآفرینی دارند، دور هم گرد آمدند تا در همکاری با نهادهایی چون کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و افراد خیری که در نمایشگاه حضور دارند، محصولات مختلفی را با هزینه کمتر به روستاها و نواحی کم‌ برخوردار برسانند. ظرفیت نیروی انسانی و بومی و محصولات متنوعی که در مناطق دورافتاده یا کم ‌امکانات کشور وجود دارد، مستعد شکل‌ گیری مشاغل و کسب‌ وکارهایی است که بیشترشان با تجهیزاتی ارزان و ساده قابل راه‌اندازی‌اند و می‌توانند برای جمعیت روستایی شغل ایجاد کنند.

این رویداد ملی دومین دوره خود را از ۲۲ خرداد با شعار نوآوری برای آبادانی در دوره چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری آغاز کرد که امروز به کا رخود پایان می‌دهد.

کد خبر: ۲۹۱٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha