۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
اهدای جوایز صرفه جویی برق از هفته آینده
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد

اهدای جوایز صرفه جویی برق از هفته آینده

مدیر عامل شرکت توانیر با اعلام اینکه اهدای جوایز صرفه جویی برق از هفته آینده آغاز می شود، گفت: دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار تا الان بیش از ۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کرده است.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر افزود: در این روزها مصرف برق بسیار افزایش پیدا کرده است و به دنبال افزایش دما نصابی که ثبت شده ۷۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده است یعنی رشد ۶.۶ درصدی که رشد بسیار زیادی است.

وی گفت: تقریبا سال گذشته عددی که تا این لحظه ثبت کرده بودیم ۶۶ هزار مگاوات بود یعنی ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات به میزان تقاضای برق کشور اضافه شده است.

رجبی مشهدی اضافه کرد: از هموطنان عزیز خواهش می‌کنیم با کاهش مصرف برق هم به خودشان کمک کنند، هم به صنعت برق، علاوه بر آن از پاداش صرفه جویی که در قبض هایشان درج می‌شود و همچنین اهدای جوایز نفیسی که پیش بینی شده و از هفته آینده اعطای آن‌ها آغاز می‌شود برخوردار شوند.

وی درباره پیش بینی وضع هواشناسی در تابستان امسال گفت: یک پیش بینی میان مدت این است که تیرماه دمای هوا بیش از نرمال خواهد بود و در مردادماه حدود نرمال ولی قطعا با مشارکت مردم می‌توانیم این روزهای سخت را به خوبی پشت سر بگذاریم.

رجبی مشهدی افزود: در ده سال اخیر عمدتا در فاصله پانزده تیرماه تا پانزده مردادماه بیشترین میزان مصرف اتفاق افتاده، اما امسال قدری زودتر آغاز شده و از خرداد رشد مصرف‌های زیاد را نسبت به سال گذشته داریم.

وی اضافه کرد: در چند روز قبل رشد مصرف بیش از ده درصد بود و این خیلی عدد بزرگ و سنگینی است و قطعا به شبکه برق فشار آورده و شرایط را برای تامین برق قدری دشوار می‌کند.

رجبی مشهدی گفت: حدود هزار و ۵۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق را در بخش اداری با تغییر ساعت کار برنامه ریزی کردیم اما عددی که اتفاق افتاده ۵۴۱ مگاوات بوده، البته یک هفته‌ از شروع اجرای طرح می‌گذرد و فعلا صرفا به تذکر به ادارات اکتفا کردیم. در تهران در دو روز گذشته به ده دستگاه اجرایی تذکر کتبی داده شده است که عمدتا نهادهای عمومی غیردولتی و شهرداری‌ها بودند.

کد خبر: ۲۹۱٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha