۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
نیازی به واردات گندم نیست| تولید کشور از ۱۵ میلیون تن فراتر می‌رود
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

نیازی به واردات گندم نیست| تولید کشور از ۱۵ میلیون تن فراتر می‌رود

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نیاز نداشتن به واردات حتی یک کیلوگرم گندم در سال جاری گفت: امسال در تولید گندم از ۱۵ میلیون تن عبور خواهیم کرد.

به گزارش بازار، محمدمهدی برومندی در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه گل محلات افزود: در ابتدای دولت سیزدهم هشت میلیون تن گندم وارد کردیم و امسال در سومین سال از دولت شهید جمهور با افتخار خواهیم توانست تا کشور را از واردات گندم بی نیاز کنیم.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم افزایش نیافته است، ادامه داد: ما با یک رویکرد تخصصی توانستیم تا تولید در واحد سطح را افزایش دهیم که این موفقیت مرهون تلاش ۲ هزار محقق و متخصص در حوزه تحقیقات و کار بر بذر است.

برومند موفقیت‌های بخش کشاورزی را نتیجه انسجام و همدلی بین دولت و مردم دانست و بیان کرد: نگاه ما به مسئله امنیت غذایی علمی و تخصصی است.

معان وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز علاوه بر تامین نیاز داخلی محصولات کشاورزی، ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی ناشی از صادرات محصولات کشاورزی نیز به خزانه کشور وارد شده است.

وی با اشاره به نشست با استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات در مجلس دوازدهم و رییس اتحادیه گل و گیاه کشور ادامه داد: در این نشست تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات گلکاران گرفته شده که در سطح ملی و استان پیگیری خواهد شد؛ زیرساختهای صادرات گل باید تامین و قوانین دست و پاگیر رفع شود.

برومندی به موضوع خروج خاک همراه با صادرات گل از کشور اشاره کرد و خواستار تصمیم گیری در این حوزه شد.

کد خبر: ۲۹۱٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha