۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
تعیین تکلیف ممنوعیت معاملات دارایی‌های توقیفی بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی
در مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شد؛

تعیین تکلیف ممنوعیت معاملات دارایی‌های توقیفی بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی موارد اصراری مجلس در خصوص لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، برگزار شد.

به گزارش بازار، نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور اکثریت اعضا، مدیر قوه مجریه، وزرای امور اقتصادی و دارایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی و نیز رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم پیشرفت در مجلس شورای اسلامی، برای بررسی موارد اصراری مجلس در خصوص لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، برگزار شد. در این جلسه ابتدا تبصره (۲) بند «ج» ماده (۸) این لایحه درخصوص نحوه انجام معاملات دارایی‌های توقیفی بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی مطرح شد. اعضا پس از استماع گزارش کمیسیون اقتصادی مجمع و دیدگاه‌های رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کمیسیون ذیربط مجلس به بیان نظرات خویش پرداختند. پس از اظهارات موافقان و مخالفان، رای گیری به عمل آمد و اعضا، مصلحت مورد نظر مجلس شورای اسلامی را با انجام اصلاحاتی تصویب کردند.

در ادامه این نشست بند الحاقی به بند «الف» ماده (۱۰) لایحه، در مورد دستورالعمل پرداخت تسهیلات اعتبار در حساب جاری سرپرستان خانوار مورد بررسی قرار گرفت و گزارش کمیسیون تخصصی ارائه شد.

اعضا پس از استماع نظرات رئیس کل بانک مرکزی و کمیسیون ذیربط مجلس به دلیل وجود برخی ابهامات و تعارضات، موضوع را به کمیسیون ارجاع کردند تا ضمن بررسی مجدد مستندات و دستورالعمل‌ها، پیشنهاد جامعی به صحن مجمع ارائه شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه همچنین دو مصوبه دیگر مجلس شورای اسلامی شامل تبصره (۳) بند «پ» ماده (۶۵) پیرامون «نحوه اعمال تعرفه‌های نصب تجهیزات ارتباطی» و نیز بند «ب» ماده (۹) لایحه در خصوص «تکلیف بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی برای انتشار صورت‌های مالی مطابق دستور العمل مصوب هیئت عالی بانک مرکزی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

با توجه به گزارشات کمیسیون تخصصی و مسئولین اجرایی ذیربط و نیز اظهارات موافقان و مخالفان، در نتیجه رای گیری بعمل آمده، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبات مذکور را به مصلحت ندانستند.

کد خبر: ۲۹۱٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha