۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
سیب زمینی گلستان خریدار ندارد| تصمیم دیر هنگام مدیران کمر کشاورزان را شکست
رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان:

سیب زمینی گلستان خریدار ندارد| تصمیم دیر هنگام مدیران کمر کشاورزان را شکست

گرگان- مقصودلو، رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان گفت: بخش خصوصی تمام تلاش خود را برای برداشتن موانع صادرات به کار گرفت اما متاسفانه دولت زمانی این تصمیم را گرفت که دیر شده بود.

رمضان مقصودلو در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: وزارت خانه با یک تصمیم عجولانه و غیرکارشناسی صادرات سیب زمینی را در تاریخ 10 اردیبهشت ماه ممنوع و تعرفه ۶۰ درصدی بر روی آن اعمال کرد و بدین ترتیب صادرات سیب زمینی به کشورهای آسیای میانه و افغانستان تعطیل شد.

رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان افزود: دولت فکر می کرد که با انجام صادرات، کشور در تامین سیب زمینی داخلی با کمبود مواجه می شود اما غافل از اینکه با توجه به همزمانی تولید این محصول در جیرفت، بندرعباس، گلستان و برخی استان های دیگر با مازاد سیب زمینی مواجه خواهیم شد.

وی گفت: زمانی که دولت مانع صادرات شد بخش خصوصی تمام تلاش خود را کرد تا تمام موانع صادرات برداشته شود و بعد از یک ماه این مانع برداشته شد اما متاسفانه دولت زمانی این تصمیم را گرفت که دیر شده بود و با برداشت سیب زمینی در کشور های صادر کننده همراه شد و دیگر سیب زمینی گلستان متقاضی نداشت.

مقصودلو بیان کرد: در حال حاضر سیب زمینی گلستان جذب بازار و کارخانه جات نمی شود و کشاورز پس از تحمل سختی های فراوان و ضرر های متوالی نمی تواند محصول خود را به فروش برساند.

کد خبر: ۲۹۱٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha