۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
۲۰ درصد مساحت شهرهای کشور بافت فرسوده است
رئیس هیات مدیره شرکت بازآفرینی:

۲۰ درصد مساحت شهرهای کشور بافت فرسوده است

رئیس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۲۰ درصد مساحت شهرهای کشور بافت فرسوده است.

به گزارش بازار، میلاد امینی؛ عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در بیست‌ونهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت اظهار کرد: اساساً محرومیت‌زدایی و عدالت گستری در خصوص بافت‌های فرسوده در قوانین بالادستی وجود دارد.

امینی افزود: بافت فرسوده ۲۰ درصد از مساحت سطح شهرها و ۳۰ درصد از جمعیت کشور معادل ۱۶۷ هزار هکتار و ۲۵‌میلیون نفر را شامل می‌شود و در سه بخش بافت‌های فرسوده، بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی تقسیم‌بندی می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: از این میان ۴۶ درصد از این سطح که شامل ۱۰‌ میلیون نفر را در بر می‌گیرد، در شرایط بحرانی قرار دارد و باید به سرعت مورد بازآفرینی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در قانون اساسی برای شورای عالی استان‌ها دیده شده است که اصل ۱۰۰ قانون اساسی مهمترین این اصول است. در بند ۵ قانون شوراها نیز همین مسئولیت‌ها برای شوراها دیده است.

امینی تصریح کرد: ظرفیت‌های شورا در بخش بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده زیاد است و دولت به تنهایی توان بازآفرینی شهری را ندارد، بنابراین همکاری مدیریت شهری می‌تواند بسیار راهگشاست.

رئیس هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی دولت و وزارت راه و شهرسازی شناخته می‌شوند و شوراها سفیران بازآفرینی شهری محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید

رئیس‌جمهور منتخب به جایگاه "شوراها" باور عمیق داشته باشد

امینی اضافه کرد: امیدواریم با تدبیر ریاست و همکاری نمایندگان شورای عالی استان‌ها آغازگر راهی پر خیر و برکت برای شهرهای ایران باشیم و بتوانیم با همکاری هم بافت‌های فرسوده کشور را تا حد خوبی بازسازی و بهسازی کنیم.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha