۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
افزایش دستمزدها در آمریکا باعث تعدیل نیروی فست فودها شد

افزایش دستمزدها در آمریکا باعث تعدیل نیروی فست فودها شد

طبق گزارش اخیر اتحادیه تجاری و صنایع کالیفرنیا (CABIA)، رستوران‌های فست‌فود در این ایالت آمریکا در ماه‌های اخیر به دلیل قانون افزایش حداقل دستمزد مجبور به تعدیل نیروی حدود ۱۰۰۰۰ نفر شده‌اند.

به گزارش بازار، طبق گزارش اخیر اتحادیه تجاری و صنایع کالیفرنیا (CABIA)، رستوران‌های فست‌فود در این ایالت آمریکا در ماه‌های اخیر به دلیل قانون افزایش حداقل دستمزد مجبور به تعدیل نیروی حدود ۱۰۰۰۰ نفر شده‌اند.

این گزارش پس از آن منتشر شد که گاوین نیوسام، فرماندار دموکرات کالیفرنیا، لایحه‌ای به نام AB ۱۲۲۸ را در سپتامبر سال گذشته امضا کرد که حداقل دستمزد ایالت را از ۱۶ دلار به ۲۰ دلار در ساعت افزایش می‌داد. این قانون در آوریل اجرایی شد و از آن زمان بسیاری از شرکت‌ها مجبور به تعطیلی، افزایش قیمت یا اخراج کارمندان شده‌اند.

تام مانزو، رئیس اتحادیه تجاری و صنایع کالیفرنیا، به فاکس نیوز گفته است که کسب و کارها در این ایالت پیش از این "سال‌ها تحت حمله کامل بوده‌اند" و ادعا کرد که قانون‌گذاران این ایالت اگر فکر می‌کنند افزایش شدید دستمزدها به کارگران و کسب و کارها کمک می‌کند در "سرزمینی خیالی" زندگی می‌کنند.

مانزو گفت: شما فقط قیمت‌ها را می‌توانید تا حدی افزایش دهید. مردم برای یک ساندویچ مک دونالد بزرگ ۲۰ دلار پرداخت نخواهند کرد. این اتفاق نخواهد افتاد.

وی همچنین اظهار داشت که مشاغل در صنعت فست فود هرگز نباید طولانی مدت یا پردرآمد باشند، و آن را یک صنعت آغازگر نامید که در آن افراد از کودکی وارد آن می‌شوند تا برای بقیه دوران کاری خود اخلاق کاری خوبی کسب کنند.

هفته گذشته، اتحادیه تجاری و صنایع کالیفرنیا یک آگهی ترحیم تمام صفحه‌ای را در نسخه کالیفرنیای روزنامه یواس‌اِی تودی منتشر کرد که در آن آگهی درگذشت ساختگی شرکت‌های آسیب دیده از قانون جدید حداقل دستمزد قرار داشت.

این رستوران‌ها شامل رستوران‌های زنجیره های محبوبی مانند پیتزا هات، سابوی، برگر کینگ، مک دونالد و سینابون است.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha