۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹
صد در صد جمعیت شهری آذربایجان شرقی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند
مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی:

صد در صد جمعیت شهری آذربایجان شرقی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند

تبریز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: صددرصد جمعیت شهری و یک میلیون روستایی استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

به گزارش بازار، محمد خانی در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان شرقی حدودا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که سه میلیون نفر آن در نقاط شهری که شامل ۷۴ شهر بوده و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آن در مناطق روستایی ساکن هستند که از این مقدار هم یک میلیون روستایی به صورت مستقیم تحت پوشش آب و فاضلاب بوده و ۲۰۰ هزار نفر ساکن در روستاهای کم جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب نیستند.

وی ادامه داد: روستاهایی که تحت پوشش نیستند، به قدری از منابع آبی برخوردار هستند که چشمه و قنات از خود آنها و مخازن از طرف دولت ساخته شده است و گاهی اوقات برخی مناطق در حالت سر ریز قرار دارند، اما مسائل بهداشتی آنها را کنترل می‌کنیم.

خانی افزود: بالاترین میزان پوشش روستایی کشور در آذربایجان شرقی است، اما در تمامی استان‌ها طبیعی است که روستاهای کم جمعیت تحت پوشش نباشند، ولی در نقاط شهری صد در صد جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha