۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
۸۵ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه تبریز به دریاچه ارومیه ارسال می‌شود
تلاش برای احیای نگین فیروزه ای شمالغرب کشور؛

۸۵ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه تبریز به دریاچه ارومیه ارسال می‌شود

تبریز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: ۸۵ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه تبریز به دریاچه ارومیه ارسال می‌شود که در آینده با گسترش شبکه این مقدار به ۱۲۰ میلیون مترمکعب می‌رسد.

به گزارش بازار، محمد خانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصفیه خانه قبلی تبریز ۷۰۰ هزار نفر را پاسخگو بوده و ۲۵ سال قبل افتتاح شده بود، اما تصفیه خانه جدید برای یک میلیون نفر طراحی و به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است که هفته دولت سال جاری بهره‌برداری رسمی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پساب این تصفیه خانه به دریاچه ارومیه هدایت می‌شود، مجموع پساب مدول اول و دوم ۸۵ میلیون مترمکعب است، اما در اینده با گسترش شبکه فاضلاب و وصل شدن تمامی مسیرها این مقدار به ۱۲۰ میلیون مترمکعب در سال می‌رسد.

خانی افزود: هشت تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای دیگر استان در حال اجرا است که ۱۱ مورد به بهره‌برداری رسیده و شش مورد آن فعال و دو تصفیه خانه فعال نیست و به دنبال جذب اعتبارات هستیم تا آنها هم فعال شوند.

وی افزود: این شش تصفیه خانه شامل شهرهای اسکو و خسروشاه، آذرشهر، ملکان، مدول دوم مرند، هریس و خود تبریز و دو تصفیه خانه هم که جزو ضروریات و بودجه کامل نگرفته‌اند، برای هشترود و سردرود هستند.

وی یادآور شد: تصفیه خانه آذرشهر هم تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد و کسری بودجه داریم که اگر تامین شود، قابل اتمام در مدت زمان کمتری است.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha