۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
عضویت ایران در نظام استانداردسازی تجهیزات الکترونیکی

عضویت ایران در نظام استانداردسازی تجهیزات الکترونیکی

سازمان ملی استاندارد ایران به کمیته بین المللی استاندارد تجهیزات و قطعات الکترونیکی پیوست.

به گزارش بازار، هم اکنون ایران در کنار نهادهای ارزیابی انطباق کشورهای آلمان، فرانسه، کانادا، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، سوئیس، چین، ژاپن، هند، عربستان سعودی، ترکیه، امارات و غیره؛ اعتبار بین المللی خود را بار دیگر مسجل کرد.

سازمان ملی استاندارد ایران با پیوستن به کمیته مدیریتی سیستم بین المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE در کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC)، ایران به جمع ۵۳ کشور عضو این سیستم ملحق شد.

بنابر این گزارش با تحقق این عضویت، زمینه برای ورود به بازارهای جهانی و تجارت با دنیا در ۲۳ دسته محصولات و قطعات برقی و الکتریکی از جمله لوازم برقی خانگی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، خودروهای برقی، تجهیزات روشنایی، تجهیزات اندازه گیری و آزمایشگاهی، لوازم صوتی و تصویری، تجهیزات اداری و فناوری اطلاعات، اتوماسیون صنعتی، تجهیزات حفاظتی، باتری ها، سیم و کابل، ابزارهای برقی، تابلوهای فشار قوی و فشار ضعیف و سایر قطعات الکترونیکی تسهیل شد.

همچنین با این رویداد بین المللی؛ ضمن به رسمیت شناخته شدن نهادهای ارزیابی انطباق و آزمایشگاه‌های آزمون کشور در سطح بین المللی و پذیرش جهانی گواهینامه‌ها و نتایج آزمون صادر شده توسط نهادهای داخلی؛ با پرهیز از تکرار آزمون ها، حذف موانع فنی تجارت، بستر سازی جهش تولید و حمایت از تولید داخلی، ایجاد می‌شود.

مهم‌ترین مزایای این رویداد بین المللی اطمینان بخشی به تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان مبنی بر پذیرش محصولات و خدماتشان در کشورهای دیگر و کاهش بسیاری از هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان، جلوگیری از خروج ارز از کشور، خودکفایی ملی و قطع وابستگی به سایر کشورها، بهبود فضای کسب و کار نهادهای ارزیابی انطباق داخلی و ارزآوری برای کشور، کسب اعتبار و جایگاه جهانی و اطمینان از ایمنی و امنیت کالاها و محصولات برقی تولید داخل است.

گفتنی است در ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، سازمان ملی استاندارد ایران به عضویت نهاد اعتباربخشی و تایید صلاحیت اتحادیه آسیا- اقیانوسیه (APAC) درآمد.

در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز این موفق به عضویت اتحادیه نظام آزمایشگاهی ILAC (نهاد اعتبار بخشی بین المللی آزمایشگاهی) شد.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha