۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
مجمع عمومی سال ۱۴۰۳ پتروشیمی خارک؛ تقسیم سود ۶۱۰ تومانی به ازای هر سهم

مجمع عمومی سال ۱۴۰۳ پتروشیمی خارک؛ تقسیم سود ۶۱۰ تومانی به ازای هر سهم

کریمی با اشاره به رشد تولید ۳ درصدی و رشد فروش ۵ درصدی در سال ۱۴۰۲ افزود: پتروشیمی خارک در سال ۱۴۰۲ توانست یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن از محصولات خود را به فروش برساند که به صورت ۱۰۰ درصد صادر شده است.

به گزارش بازار، مجمع عمومی سالانه شرکت پتروشیمی خارک در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش با حضور ۸۶.۳۱ درصدی سهامداران حقوقی و حقیقی این شرکت برگزار شد.

عباس کریمی، مدیرعامل پتروشیمی خارک در ارائه گزارش خود به هیات مدیره و سهامداران اظهار داشت: درآمد عملیاتی پتروشیمی خارک در سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان شد که نسبت به سال مالی قبل به میزان ۳۷ درصد رشد داشت.

کریمی قیمت خوراک، سوخت و یوتیلیتی، فرسوده بودن تجهیزات و کاهش قیمت محصولات تولیدی این شرکت را از مهمترین چالشهای این شرکت برشمرد.

مدیرعامل پتروشیمی خارک از پروژه اتانول سنتزی به عنوان جایگزین پروژه متانول۲ این شرکت نام برد که بر اساس نرخ بازگشت سرمایه ۲۱ درصدی در میان زنجیره های ارزش متانول به عنوان اولویت اول انتخاب شد که هم اکنون درحال دریافت لایسنس از شرکت دالیان چین و موافقت اصولی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

کریمی با اشاره به رشد تولید ۳ درصدی و رشد فروش ۵ درصدی در سال ۱۴۰۲ افزود: پتروشیمی خارک در سال ۱۴۰۲ توانست یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن از محصولات خود را به فروش برساند که به صورت ۱۰۰ درصد صادر شده است. متانول در میان محصولات این شرکت به عنوان بیشترین محصول صادراتی بود که درآمد ۶۷۰۰ میلیارد تومانی را نصیب شرکت کرد. همچنین ۵۲ درصد متانول خارک به صورت cfr‌ و ۴۸ درصد به صورت fob‌ به چین صادر شده است.

در پایان مجمع، هیات مدیره و سهامداران با تقسیم ۶۱۰ تومان سود به ازای هر سهم موافقت کردند که به سهامداران دارای کد سجام و احراز هویت شده در ۱۱ تیر و سهامداران فاقد کد سجام و عدم احراز هویت شده در ۱ شهریور پرداخت خواهد شد.
در زمینه مسوولیت اجتماعی کمک ۲۰ میلیارد تومانی برای اتمام مدرسه شهدای خارک توسط هیات مدیره و سهامداران مورد تایید قرار گرفت.

همچنین روزنامه های اطلاعات و ایران به عنوان روزنامه انتشار آگهی مجمع سال آتی تعیین و موسسه حسابرسی هشیار بهمند هم به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت انتخاب شد.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha