۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد؛

احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها

زنجان-رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت: برای احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها با صنعت تفاهم و زمین‌هایی نیز با کمک صنعت الحاق و یا شناسایی شده است که با مدل‌های مالی مختلف در قا

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، محمدمهدی حیدری، اظهار کرد: صنعت‌شهر مهم‌ترین رویکرد دولت سیزدهم برای استفاده از مشارکت واحدهای تولیدی و صنعتی در فرآیند تأمین زمین کارکنان و کارگران است.

وی گفت: برای احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها با صنعت تفاهم و زمین‌هایی نیز با کمک صنعت الحاق و یا شناسایی شده است که با مدل‌های مالی مختلف در قالب صنعت‌شهرها احداث خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با بیان اینکه راهکار کنترل کیفی ساخت و سازها در طرح نهضت ملی مسکن ارائه گواهی‌نامه و تاییدیه فنی است، ابراز کرد: در ساخت و سازهای طرح نهضت ملی یکی از روش‌های کیفی‌سازی، استفاده از محصولاتی است که دارای گواهی‌نامه فنی از مرکز هستند.

حیدری، به روند شناسایی ساختمان‌های ناایمن اشاره کرد و گفت: ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه موضوع مهمی است که بر اساس جزء ۵ بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران، انجام آن بر عهده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان‌ها قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در مورد ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه و مهم در تهران از سال گذشته در قالب تفاهمی که با شهرداری تهران و مدیریت بحران شهر تهران داشتیم، کار آغاز شده است.

۱۵۰۰ دستگاه شتاب‌نگار در کشور وجود دارد

رئیس مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی، با بیان اینکه سال گذشته در مرحله نخست، ۱۷۰۰ ساختمان در تهران مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج ارزیابی در چهار گروه به سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران اعلام شد، بیان کرد: تا اواخر تابستان بررسی و ارزیابی ۳۴۰۰ ساختمان که احتمال خطر برای آن‌ها وجود داشت، انجام و بر اساس تکلیف، ۱۶ هزار ساختمان در تهران را مورد بررسی خواهیم داد.

حیدری با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵۰۰ دستگاه شتاب‌نگار در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: طی ادوار گذشته ۸۰۰ دستگاه نسل جدید خریداری و به فراخور در بسیاری از شهرهای کشور نصب شده و در حال نصب است.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه شتاب نگار در کشور بحث ایجاد سامانه پاسخگو سریع است،ادامه داد: سامانه پاسخ سریع زلزله قادر است بعد از زلزله در کمتر از چند دقیقه اعلام کند که بیشترین خسارت مربوط به کدام منطقه است تا نیروهای امدادی و بحران به آن منطقه بسیج شوند.

کد خبر: ۲۹۰٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha