۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
فرودگاه بندرعباس فرصت مناسب سرمایه‌گذاری
فیلم استان ها؛

فرودگاه بندرعباس فرصت مناسب سرمایه‌گذاری

بندرعباس - مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان با توجه به بسترهای اقتصادی هرمزگان، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مجموعه فرودگاه‌های هرمزگان برای سرمایه‌گذاری فراهم است.

به گزارش خبرنگار بازار، استان هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس، قطب اقتصادی و تجاری ایران است. از طرفی وجود صنایع و پالایشگاه‌های متعدد در این استان، فرصت‌های بسیار زیادی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

در همین راستا فرودگاه بندرعباس شرایطی را فراهم کرده است تا سرمایه‌گذاران در بخش فرودگاهی نیز بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

جمشید دلفاری مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان در گفتگو با بازار، گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک استان هرمزگان و واقع شدن این استان در منطقه تجاری و تسلط بر تنگه هرمز که گذرگاهی حیاتی برای خاورمیانه است و ظرفیت‌های تجاری، صنعتی، شیلاتی، نظامی و همچنین پتانسیل‌های نفتی و فولادی موجود دراین استان، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاران است.

وی ادامه داد: در همین راستا فرودگاه‌ها نیز دارای ارزش بسیاری هستند که می‌تواند در جهت توسعه و رفاه حال سرمایه‌گذاران گام بردارند.

دلفاردی بیان داشت: از همین رو فرودگاه بندرعباس نیز بسته‌های سرمایه‌گذاری را ایجاد کرده است تا سرمایه‌گذاران بتوانند از ظرفیت‌های فرودگاه نیز استفاده کنند.

وی با اشاره بسته‌های سرمایه‌گذاری شاخص، گفت: در حال حاضر شاخص‌ترین بسته‌های ما در فرودگاه شامل: (ایجاد ترمینال لجستیک در فرودگاه بین المللی، احداث مجتمع اقامتی، تجاری و تفریحی برای مسافران و تجاران، احداث پمپ بنزین و مجتمع خدماتی، احداث باشگاه ورزش‌های هوایی در بندرعباس و لنگه و سالن تشریفات CIP) است.

مدیرکل فرودگاه هرمزگان اضافه کرد: از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری ترمینال کارگو در فرودگاه بندرعباس است زیرا مجوزهای لازم آن صادر شده است و سرمایه‌گذاران به سرعت می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این بخش، مشغول فعالیت شوند. که زمینی به وسعت 12 هزار مترمربع برای آن در نظر گرفته است. همچنین برآورد اولیه هزینه‌های آن حدود 400 میلیارد تومان است و ساخت پروژه به مدت دو سال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: برای مجتمع خدمات رفاهی که برای مردم عزیز هرمزگان و مسافران در نظر گرفته شده است، زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع در نظر گرفته شده است و اعتبار برآورد شده اولیه آن 52 میلیارد تومان است و ساخت پروژه به مدت یک سال پیش‌بینی شده است.

دلفاردی با اشاره به ترددهای فراوان سرمایه‌گذاران به استان، اشاره کرد: همانطور که اشاره شد استان هرمزگان بستر مناسبی جهت سرمایه‌گذاری است از همین روز ما در مجموعه فرودگاه‌ها سالن تشریفات CIP را جهت سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌ایم که اعتبار برآورد شده اولین آن 30 میلیارد تومان است. مساحت این پروژه 3 هزار متربع مربع و مدت زمان ساخت آن یک سال پیش‌بینی شده است.

وی همچنین افزود: باشگاه ورزش‌های هوایی نیز در شهر بندرعباس و بندرلنگه فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. که متراژ در نظر گرفته شده برای این پروژه 10 هزار مترمربع است. زمان ساخت آن برای راه‌اندازی اولیه یک سال و اعتبار آن 1 همت پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان، بیان داشت: همچینن در رابطه با سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور، نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، 4 تیرماه در سالن اجلاس تهران برگزار می‌شود. فرودگاه بندرعباس نیز در این نمایشگاه حضور دارد و از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کند تا از غرفه این مجموعه نیز دیدن کنند.

گفتنی است، هدف از برگزاری و حضور در این نمایشگاه، ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تسریع در روند قراردادها و مجوزها است.

کد خبر: ۲۹۰٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha