۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی تقاضای نفت را افزایش داد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی تقاضای نفت را افزایش داد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود پیش‌بینی برای تقاضای جهانی نفت خام در سال ۲۰۲۴ را نسبت به برآورد پیشین روزانه ۲۰۰ هزار بشکه افزایش داد.

به گزارش بازار، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه‌شنبه (۲۲ خرداد) اعلام کرد: احتمال دارد تولید نفت خام آمریکا و تقاضای جهانی نفت امسال نسبت به انتظارهای پیشین رکورد بیشتری ثبت کند.

این نهاد اکنون انتظار دارد تولید نفت ایالات‌متحده آمریکا امسال با افزایش روزانه ۳۱۰ هزار بشکه‌ای به ۱۳ میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه در روز برسد که نسبت به برآورد پیشین در ماه مه حدود ۴۰ هزار بشکه در روز افزایش نشان می‌دهد.

انتظار می‌رود تولید نفت خام آمریکا در سال آینده میلادی به حدود روزانه ۱۳ میلیون و ۷۱۰ هزار بشکه برسد که اندکی کمتر از برآورد پیشین (۱۳ میلیون و ۷۳۰ هزار بشکه) است.

برآوردها حاکی از آن است که تقاضای جهانی نفت امسال بالاتر از پیش‌بینی‌ها باشد و انتظار می‌رود براساس گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ماه ژوئن، امسال به بالاترین حد خود برسد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد انتظار می‌رود مصرف جهانی نفت خام و سوخت مایع با یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه افزایش به ۱۰۳ میلیون بشکه در روز برسد، این رقم در برآورد پیشین حدود ۱۰۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز بود.

براساس گزارش این نهاد، احتمال می‌رود تقاضای جهانی نفت خام در سال آینده میلادی به روزانه ۱۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه برسد که اندکی بیشتر از برآورد پیشین (۱۰۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز) است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد تولید جهانی نفت خام در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز برسد، درحالی‌که پیش‌تر این رقم روزانه ۱۰۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه پیش‌بینی شده بود.

این تعدیل در پی تصمیم اخیر هشت عضو ائتلاف اوپک‌پلاس (اوپک و متحدانش) برای تسهیل تدریجی کاهش عرضه داوطلبانه روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای از اکتبر رخ داده است، درحالی‌که اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار داشت این ائتلاف زودتر به این سمت گام بردارد.

براساس تحلیل اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تسهیل تدریجی توافق کاهش عرضه اوپک‌پلاس، به کاهش ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت در سه ماه نخست سال آینده میلادی منجر می‌شود و فشار افزایشی بر قیمت نفت وارد خواهد کرد.

کد خبر: ۲۹۰٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha