۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
دست نیاز خودروسازان روسی برای قطعات ایرانی
رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو اعلام کرد

دست نیاز خودروسازان روسی برای قطعات ایرانی

نجفی منش، رئیس انجمن قطعه‌سازان، گفت: کمک به رفع موانع تولید و در مجموع هر گامی که در جهت حمایت از تولید برداشته شود، قطعا مثمر ثمر خواهد بود.

به گزارش بازار، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور ضمن اعلام درخواست بیش از ۲۰۰ قطعه‌ ایرانی توسط خودروسازان روسی با آغاز ثبت‌نام در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی به صحبت‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص بخش تولید اشاره کرد و گفت: قطعا هر گامی که در جهت رفع موانع و حمایت از تولید برداشته شود، مثمر ثمر خواهد بود.

محمدرضا نجفی منش در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به آغاز ثبت‌نام حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۴ مسکو از ۱۹ خرداد ماه، اظهار کرد: امسال صنعتگران ایرانی برای سومین سال پیاپی، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. طی دو دوره‌ گذشته شاهد شکل‌گیری تفاهم‌نامه‌ها و بعضاً قراردادهایی میان طرف ایرانی و روسی در این نمایشگاه بودیم و برخی قطعه‌سازان، تولیدات خود را روانه این کشور کردند.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور، اعلام کرد: با آغاز ثبت‌نام‌ها، تا امروز خودروسازان روسی فهرستی بیش از ۲۰۰ قطعه مورد نیاز خود را برای تامین از سوی صنعتگران ایرانی ارائه و ثبت درخواست کرده‌اند.

وی ضمن تاکید بر اینکه حضور در بازار بزرگ خودروی روسیه، نیازمند پیگیری و ممارست است، گفت: بنابراین به‌طور قطع، فقط با یک بار سفر به این کشور، صنعتگران نمی‌توانند موفق به کسب سهمی از بازار این همسایه شمالی شوند.

این فعال صنعت قطعه کشور، ضمن اشاره به حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از این نمایشگاه، یادآور شد: در ادوار گذشته نیز این حمایت را شاهد بودیم و همواره سازمان صنایع کوچک پای کار بوده است و چنانچه شرکتی از شهرک‌های صنعتی در نمایشگاه حضور می‌یافت، به عنوان مشوق بخشی از هزینه‌های نمایشگاهی را متقبل می‌شد.

عدم گشایش‌های اعتبارات ارزی دست تولیدکنندگان قطعات را بسته است
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان در ادامه با بیان اینکه علیرغم گذشت حدود سه ماه از سال ۱۴۰۳، هنوز وضعیت مطلوبی را در صنعت قطعه‌سازی شاهد نیستیم، تصریح کرد: متاسفانه حتی تولیدات کمتری نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده که دلیل اصلی آن عدم گشایش مناسب اعتبارات ارزی برای تامین مواد، ملزومات و قطعات مورد نیاز است؛ بنابراین امیدوار هستیم که دستگاه‌هایی همچون بانک مرکزی در روش‌های خود تجدید نظر کرده تا بهبود وضعیت تولید را شاهد باشیم.

نجفی منش ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و صحبت‌ها و وعده‌هایی که کاندیداها در خصوص تولید دارند، گفت: کمک به رفع موانع تولید و در مجموع هر گامی که در جهت حمایت از تولید برداشته شود، قطعا مثمر ثمر خواهد بود.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha