۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
ثبت ۴۷۲ هزار و ۵۷۰ قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
مدیر سامانه خودنویس خبر داد؛

ثبت ۴۷۲ هزار و ۵۷۰ قرارداد اجاره در سامانه خودنویس

ساسانی، مدیر سامانه خودنویس از ثبت ۴۷۲ هزار و ۵۷۰ قرارداد اجاره در سامانه خودنویس خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس و مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۴۷۲ هزار و ۵۷۰ قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ثبت شده است.

مدیر سامانه خودنویس با یادآوری اینکه سامانه خودنویس از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده است، افزود: این سامانه در خرداد سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به مرور انواع معاملات اجاره بر روی آن بارگذاری شد.

به گفته ساسانی، ۲۱ بهمن سال گذشته دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف شد و هم اکنون مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره باید به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند.

گفتنی است، از جمله ویژگی‌های و مزایای این سامانه شامل امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مشاوران املاک، امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مالک و مستاجر، فعالیت شبانه روزی سامانه، پشتیبانی برخط و تلفنی، امکان شخصی‌سازی قرارداد است.

شایان ذکر است، دولت سیزدهم با هدف ساماندهی بازار اجاره و مسکن و تسهیل در این بخش مجموعه اقداماتی را در دستور کار قرار داد که از جمله آن‌ها راه اندازی سامانه خودنویس است. در این سامانه، مالکان و مستاجران امکان ثبت قرارداد اجاره را به شکل رایگان در سامانه دارند و با این کار بخشی از مشکلات مردم در این بخش در حال حل شدن است.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha