۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
قطع پرداخت تسهیلات مسکن روستایی توسط بانک مسکن از اسفند
رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد

قطع پرداخت تسهیلات مسکن روستایی توسط بانک مسکن از اسفند

صالحی، رئیس بنیاد مسکن گفت: برخی بانک‌ها از جمله بانک مسکن و بانک ملی پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را قطع کردند اما با بانک مسکن به تفاهم رسیدیم ضمن اینکه تسهیلات دهی بانک ملی نیز بزودی آغاز می شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: غلامرضا صالحی در حاشیه برگزاری نمایشگاه آبادیران با یادآوری آغاز ساعت ۵۵۱ هزار مسکن روستایی در دولت سیزدهم و این که تعداد ۲۵۰ هزار واحد به اتمام رسیده است گفت: سال گذشته تعداد سهمیه وام نوسازی مسکن روستایی از ۲۰۰ هزار به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت اگر بتوانیم تا سال ۱۴۰۵ هر سال ۳۵۰ هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی کنیم تعداد واحدهایی که مقاوم سازی می شود به بالای ۷۰ درصد افزایش می یابد.

بانک مسکن از اسفند ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را قطع کرد اما هفته گذشته برای از سرگیری پرداخت وام با این بانک به تفاهم رسیدیم

او ادامه داد: بانک مسکن از اسفند ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را قطع کرد اما هفته گذشته برای از سرگیری پرداخت وام با این بانک به تفاهم رسیدیم. آنچه که می توان گفت این است که از ابتدای اسفند سال گذشته برخی بانک‌ها از جمله بانک مسکن و بانک ملی پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را قطع کردند اما خوشبختانه هفته گذشته با بانک مسکن به تفاهم رسیدیم و تسهیلات دهی بانک ملی نیز از همین هفته آغاز می شود.

از سال ۸۴ تاکنون بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سراسر کشور مقاوم سازی شده است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سراسر کشور مقاوم سازی شده است خاطر نشان کرد: در سه سال دولت سیزدهم حدود ۷۵۰ هزار فقره وام مسکن روستایی مصوب و ابلاغ شد که تا همین امروز بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر برای امضای قرارداد به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

صالحی با بیان اینکه تا امروز ساخت ۸۱۷ هزار واحد شهری و روستایی نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن آغاز شده که پیشرفت فیزیکی واحدهای روستایی بالای ۶۰ درصد و مسکن شهری حدود ۳۰ درصد است اظهار داشت: تاکنون ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سه سال اخیر به اتمام رسیده است. اما از بهمن سال گذشته تا امروز ۲۸۵ هزار واحد برای دریافت وام معرفی شده اند که از این تعداد قرارداد ۱۸۰ هزار واحد امضا شده است.

دلیل پیشرفت پایین پروژه‌های نهضت ملی شهری عدم واریز به موقع آورده از سوی متقاضیان است که باعث شده به پیشرفت فیزیکی زمانبندی شده نرسیم. ضمن اینکه برخی تعاونی‌های مسکن نیز در این پروژه عملکرد مناسبی نداشته اند

رییس بنیاد مسکن یادآوری کرد: دلیل پیشرفت پایین پروژه‌های نهضت ملی شهری عدم واریز به موقع آورده از سوی متقاضیان است که باعث شده به پیشرفت فیزیکی زمانبندی شده نرسیم. ضمن اینکه برخی تعاونی‌های مسکن نیز در این پروژه عملکرد مناسبی نداشته اند.

وی درباره تفاهمنامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی با همکاری شهرداری تهران، گفت: در باغ آذری، شوش و خانی آباد ساخت واحدهای مسکونی آغاز شده که پیشرفت ۲ پروژه اول حدود ۳۰ درصد است. پروژه ۲۲۰۰ واحدی خانی آباد نیز ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha