۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
نیاز کشورهای همسایه به تکنولوژی صنعت ساختمان ایران| مدیریت ناصحیح ظرفیت ها را مغفول گذاشت 
رئیس نمایندگی وزارت خارجه در گلستان:

نیاز کشورهای همسایه به تکنولوژی صنعت ساختمان ایران| مدیریت ناصحیح ظرفیت ها را مغفول گذاشت 

گرگان- امیرشاهی،رئیس نمایندگی وزارت خارجه درگلستان گفت: کشورهای همسایه به تکنولوژی صنعت ساختمان ما نیاز دارند اما عدم مدیریت صحیح و نداشتن تسهیلات بانکی باعث درجا زدن ما در صادرات این ظرفیتها شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، ذوالفقار امیر شاهی در حاشیه نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صنعت ساختمان یک صنعت بسیار پیچیده است و نماد هویت و ذات رفاه اجتماعی، استحکام و تکنولوژی در زیرساخت های حقیقی هر کشور به حساب می آید.

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در گلستان با بیان اینکه ایران بهترین و قوی ترین تکنولوژی های صنعت ساختمان را دارد، افزود: صنعت ساختمان با اقشار مختلف فنی و زیرساختی در ارتباط است و دولت متاسفانه مسئولیت این کار را به عهده گرفته اما حقیقت این است تا امور به بخش خصوصی واگذار نشود به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

امیر شاهی بیان کرد: علی رغم همه ظرفیت ها و توانمندی ها اما به دلیل تحریم، عدم همکاری کشورها به بهانه تحریم و عدم ارتباطات پولی و بانکی نتوانستیم این ظرفیت ها را بکار گیری کنیم.

وی گفت: برای پیشبرد صنعت ساختمان و توسعه روابط خارجی دولت باید کارها را به بخش خصوصی واگذار کرد.

امیرشاهی تصریح کرد: نه تنها دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند بلکه باید با اعطا تسهیلات ارزان آنها را مورد حمایت قرار دهد تا با فراغ بال به تولید انبوه مسکن بپردازند.

تولید مسکن یکی از فاکتورهای ارزیابی عملکرد مسئولان است

وی تصریح کرد: به صراحت می گویم تا دولت همه امور به ویژه صنعت ساختمان را به بخش خصوصی واگذار نکند به وضعیت مطلوب و تولید انبوه ساختمان نمی رسیم.

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در گلستان گفت: کمبود مسکن یکی از موضوعاتی است که جامعه از آن رنج می برد و این موضوع همیشه یکی از فاکتورهای ارزیابی مسئولان بوده است.

امیرشاهی ادامه داد: کشورهای همسایه به تکنولوژی صنعت ساختمان ما نیاز دارند و کشور ما این ظرفیت را داراست اما عدم مدیریت صحیح و نداشتن تسهیلات بانکی باعث درجا زدن در این حوزه شده است.

امیرشاهی گفت: امیدوارم همه دست به دست هم دهند و مکانیزمی ارزشمند و آسان را برای فرایند انتقال مالکیت صنعت ساختمان به بخش خصوصی و مردم فراهم کرد.

وی بیان کرد: مسکن یکی از موضوعات مهم در تحقق ازدواج جوانان و تحکیم خانواده است لذا باید با تامین مسکن ارزان قیمت این زمینه را برای جوانان فراهم کرد.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha