۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
تولید مرغ از مصرف آن پیشی گرفت
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران:

تولید مرغ از مصرف آن پیشی گرفت

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: تولید مرغ از بهمن ماه با روند افزایشی از مصرف پیشی گرفته است به طوریکه به مازاد تولید باید نگاه صادراتی شود.

به گزارش بازار، ارسلان قاسمی، گفت: وضعیت تولید مرغ از بهمن ماه گذشته به یک روال یکنواخت و تثبیت شده‌ای رسید در نتیجه تولید از مصرف پیشی گرفته است، از این رو تولید مازاد بر نیاز داخل با نگاه صادرات باید انجام شود.

به گفته او، چندسالی است که وزارت جهاد سیاست تنظیم بازار از محل تولید داخل را دنبال می‌کند که در خصوص گوشت مرغ این اتفاق افتاده و همواره طی ماه‌های گذشته استمرار داشته است.

قاسمی ادامه داد: عراق نزدیکترین بازار صادراتی است که متاسفانه عملکرد نادرست باعث شد دولت عراق با افزایش تعرفه محدودیت‌هایی اعمال کند که با رایزنی صورت گرفته و دیپلماسی اقتصادی که صورت می‌گیرد بایستی به فکر بازارهای جدید باشیم به طوریکه با استفاده از دیپلماسی اقتصادی و حل مسائل و مشکلات باید به فکر ایجاد ارزش افزوده باشیم.

او با بیان اینکه ظرفیت صادرات سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزارتن مرغ به بازارهای هدف وجود دارد، افزود: صادرات مرغ نیاز به برنامه، مدیریت و کنترل واحد دارد. اکنون تنها بازار صادراتی ما عراق است، اما با کشورهای همسایه پاکستان و افغانستان مذاکراتی انجام دادیم و با عمان مذاکرات ابتدایی داشتیم چراکه کشورهای پیرامونی نیاز به این محصول دارند که امیدواریم با تبدیل مرغ به فرآورده‌های حاصل از آن بتوانیم علاوه بر کشورهای همسایه به کشورهای دور دست هم صادرات داشته باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون با بیان اینکه به طور متوسط هر کیلو مرغ صادراتی ۲ دلار برای کشور ارزآوری در بر دارد، گفت: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال صادرات مرغ به ۳۰۰ هزارتن صادرات برسد و به طور کلی هر بازاری شرایط خاص خود را دارد به طوریکه برخی بازارها مرغ درشت، برخی بازارها مرغ سایز و مرغ قطعه بندی تقاضا دارند.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha