۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
نظام مهندسی سازندگان را به سمت هوشمند سازی ساختمان ها سوق دهد
مدیرعامل شرکت هوشمندسازان خانه سبز:

نظام مهندسی سازندگان را به سمت هوشمند سازی ساختمان ها سوق دهد

صادقی، مدیرعامل شرکت هوشمندسازان خانه سبز گفت: سازمان نظام مهندسی می تواند با ایجاد قوانینی، سازندگان را ملزم به تجهیز ساختمان به تجهیزات هوشمند کند و آنان  را به سوی هوشمندسازی سوق دهد.

پیمان صادقی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان گلستان در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: هوشمندسازی ساختمان در سراسر دنیا به صورت جامع اجرا می شود یعنی تمام قطعات یک خانه به یکدیگر مرتبط هستند اما در ایران این عمل شاید فقط در اندازه های کوچک مثل هوشمندسازی سیستم سرمایشی و گرمایشی انجام شود.

مدیرعامل شرکت هوشمندسازان خانه سبز افزود: هزینه هوشمندسازی ساختمان در کنار سایر هزینه ها در صنعت ساختمان کمتر است اما سازندگان به دلیل اینکه به دنبال تولید با کمترین هزینه هستند از احرای کامل هوشمندسازی در ساختمان های پرهیز می کنند.

وی با بیان اینکه شرکت هوشمندسازان خانه سبز در حوزه تامین پروژه های اجرای نور و نورپردازی ساختمان در گلستان فعالیت می کند، بیان کرد: با وجود شرکت ما در استان دیگر سازندگان برای تامین تجهیزات ساختمان به خارج استان مراجعه نمی کنند و می توانند با استفاده از محصولات این شرکت از خدمات پس از فروش نیز بهره مند شوند.

صادقی با اشاره به اینکه در سال های اخیر هوشمندسازی ساختمان در ایران رشد داشته، یادآورشد: برای اینکه در ایران مانند سایر کشورها هوشمندسازی به طور کامل در ساختمان اجرا شود باید فرهنگ و آگاهی لازم به سازندگان و مصرف کنندگان ارائه شود.

به گفته مدیر عامل شرکت هوشمندسازان خانه سبز، در حال حاضر هوشمندسازی ساختمان موضوع حائز اهمیتی در صنعت ساختمان بشمار می روند.

صادقی با تاکید براینکه هوشمندسازی ساختمان موجب کاهش مصرف انرژی می شود، خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی می تواند با ایجاد قوانینی، سازندگان را ملزم به تجهیز ساختمان به تجهیزات هوشمند کند و آنان را به سوی هوشمندسازی سوق دهد.

کد خبر: ۲۹۰٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha