۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
نفت برنت ۸۲ دلار و ۲۵ سنت شد

نفت برنت ۸۲ دلار و ۲۵ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۲۵ سنت رسید.

به گزارش بازار، امیدواری اداره اطلاعات انرژی آمریکا و اوپک نسبت به بهبود تقاضای جهانی برای نفت قیمت آن را در روز چهارشنبه افزایش داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۲۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۲ سنت معادل ۰.۵۴ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۳۲ سنت معامله می‌شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکایی پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی را تا ۱.۱۰ میلیون بشکه در روز افزایش داده، در حالی که قبلاً ۹۰۰ هزار بشکه در روز تخمین زده شده بود. سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هم پیش‌بینی خود از تقاضای بالا را با توجه به انتظار افزایش سفرها و گردشگری در نیمه دوم ۲۰۲۴ حفظ کرده است.

قیمت نفت بیش از ۲ درصد در هفته گذشته پس از اطلاعیه اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس مبنی بر افزایش تدریجی تولید از ماه اکتبر، کاهش یافت.

موسسه نفت آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور ۲.۴۲۸ میلیون بشکه در هفته منتهی به هفتم ماه ژوئن کاهش یافته است. این در حالیست که انتظار می‌رفت کاهش ذخایر نفتی آمریکا برابر با یک میلیون بشکه باشد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود و مشخص کننده سیاست بانک مرکزی این کشور در مورد نرخ بهره باشد.

گزارش بهتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا که در روز جمعه منتشر شد باعث شد احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو پایین بیاید. تاجران حالا حدود ۵۰ درصد احتمال می‌دهند این اتفاق در ماه سپتامبر بیفتد.

کد خبر: ۲۹۰٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha