۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
تسهیلات اعطایی به فعالان صنایع دستی استان سمنان ۲ برابر شد 
معاون میراث فرهنگی سمنان:

تسهیلات اعطایی به فعالان صنایع دستی استان سمنان ۲ برابر شد 

سمنان- معاون میراث فرهنگی استان سمنان از دو برابر شدن پرداخت تسهیلات بانکی به هنرمندان فعال در عرصه تولید صنایع دستی در این استان طی سال گذشته خبر داد. 

به گزارش خبرنگار بازار، سمانه سلطانی پور در نشست خبری ظهر سه شنبه با حضور خبرنگاران در میراث فرهنگی استان سمنان ضمن اشاره به ارائه خدمات حمایتی به هنرمندان فعال در زمینه های مختلف صنایع دستی بیان کرد: یکی از این حمایت ها اعطای تسهیلات بانکی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به فعالان صنایع دستی استان سمنان پرداخت شد، افزود: این تسهیلات از منابعی مانند مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ مشاغل روستایی و همچنین تبصره ۱۸ قانون بودجه ویژه رونق کسب و کار تامین و پرداخت شده است.

معاون میراث فرهنگی استان سمنان ز دو برابر شدن پرداخت تسهیلات بانکی به هنرمندان فعال در عرصه تولید صنایع دستی در این استان طی سال گذشته خبر داد. و گفت: در یک سال اخیر بیش از ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی پرداخت شد در حالی که در سال قبل از آن این میزان به ۲۰ میلیارد تومان هم نرسیده بود.

سلطانی پور با بیان اینکه این مسائل نشان از حمایت های خوب ما از هنرمندان عرصه صنایع دستی دارد، بیان کرد: در کنار اعطای تسهیلات مقوله آموزش تخصصی نیز در دستور کار میراث فرهنگی بوده است.

وی از برگزاری دوره های بازاریابی، ارتقای فروش، مدیریت بازرگانی و .... برای هنرمندان صنایع دستی استان سمنان خبر داد و گفت: در یک سال اخیر ۳۵۰ هنرمند صنایع دستی و ۱۰۰ زندانی در سراسر استان از این کلاس های آموزشی بهره مند شدند.

معاون میراث فرهنگی استان سمنان از افتتاح نخستین خانه صنایع دستی استان نیز خبر داد و گفت: خانه صنایع دستی خیرآباد با مساحتی بالغ بر ۱۳۰ متر مربع مشغول به فعالیت تولیدی صنایع دستی شده است.

سلطانی پور با بیان اینکه ایجاد زمینه اشتغال برای ۱۰ نفر در دو بخش فروشگاه و آموزشگاه از مزیت های این خانه است، تاکید کرد: این خانه صنایع دستی می کوشد تا بازار صنایع دستی را نیز رونق دهد.

کد خبر: ۲۹۰٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha