۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
تاکید ایمیدرو بر استقرار صنایع با ارزش افزوده بالا
رئیس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد

تاکید ایمیدرو بر استقرار صنایع با ارزش افزوده بالا

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر استقرار صنایع با ارزش افزوده بالا برای ایجاد شهرک تخصصی پائینی دستی مس تاکید کرد.

به گزارش بازار، محمدرضا موثقی نیا در نشست بررسی اقدامات انجام شده برای فعالیت شرکت توسعه زنجیره مس، گفت: تولیدات با تکنولوژی و ارزش افزوده بالا برای تامین نیازهای صنایع پیشرفته در داخل، منطقه و جهان، باید در اولویت استقرار واحدهای شهرک صنایع پائین دستی زنجیره مس قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت بررسی اقتصاد طرح توسعه زنجیره این صنعت، افزود: بازار، وضعیت مصرف، نوع تولیدات و گرفتن سهم از تولید محصولات "تکنولوژی" از اولویت‌های ایمیدرو برای استقرار صنایع در شهرک زنجیره صنایع پائین دستی مس است و باید نتایج مطالعات و بررسی‌های ما نشان دهد سهم مصرف داخل و همچنین کشورهای منطقه و جهان از تولیدات مس با ارزش افزوده بالا به چه میزان است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت پس از بررسی گزارش و نقشه راه مشاور مکان یابی ایجاد و استقرار صنایع پائینی دستی مس، گفت: باتوجه به اینکه شرکت‌های فعال، نیمه فعال و غیرفعال این زنجیره در کشور مشخص شده اند، شرایط حضور این شرکت‌ها در شهرک دردست ساخت، باید با توجه به محصولات با تکنولوژی بالا و خواست بازارهای جهانی بررسی و نهایی شود.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بابیان اینکه باید نسخه واحدی برای ایجاد و استقرار صنایع زنجیره مس دراختیار داشته باشیم، تاکید کرد: با تحلیل تجارب جهانی در ایجاد این شهرک‌ها و نیز امکانات و توانمندی‌های داخل، باید اقدام به برداشتن گام‌های بعدی برای تحقق اهداف کلان معدن و صنایع معدنی کنیم.

کد خبر: ۲۹۰٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha