تاثیر «همستر کامبت» بر وقوع تصادفات رانندگی| پلیس راهور هشدار داد

تاثیر «همستر کامبت» بر وقوع تصادفات رانندگی| پلیس راهور هشدار داد

موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به استفاده از ربات «همستر کامبت» در حین رانندگی هشدار داد.

به گزارش بازار، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور درباره آمار علت تصادفات در پایتخت گفت: درسال گذشته ۳۶ درصد از تصادفات پایتخت و امسال نیز ۳۸ درصد از تصادفات به علت عدم توجه به جلوی رانندگان اتفاق افتاد که این مسئله بیشتر به خاطر استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است.

وی با اشاره به فراگیری بازی همستر کامبت نیز افزود: متاسفانه اخیرا با فراگیر شدن این بازی یا به عبارت بهتر ربات تلگرامی، شاهد هستیم که افراد در حالات مختلف حتی در رانندگی نیز مشغول بازی همستر هستند و به جایی اینکه توجه و تمرکز خود را به خودرو و خیابان بدهند، در حال اندازه گیری تعداد سکه‌های خود هستند که این مسئله می‌تواند باعث وقوع تصادفات جرحی و حتی فوتی زیادی شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : بازی همستر جدا از اینکه تمرکز و توجه راننده را تحت شعاع قرار می‌دهد، به دلیل استفاده مستمر از حرکات دست و چشم طبیعتا مانع از این می‌شود که راننده نیز به شکل تمام و کمال در خدمت رانندگی باشد.

موسوی‌پور گفت: متاسفانه حتی شاهد هستیم که موتورسواران نیز در حال انجام این بازی هستند و این مسئله برای راکبان موتورسیکلت ها بسیار خطرناک تر است زیرا با کوچکترین بی احتیاطی موتورسیکلت به زمین برخورد می کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست که در حین رانندگی تمام حواس خود را به جلو بدهند و از تلفن همراه خود برای هر هدفی استفاده نکنند.

وی افزود: لازم است عابران پیاده هم هنگام عبور از عرض خیابان و ... از توجه به این بازی پرهیز کرده و با حواس جمع وارد خیابان شوند.

کد خبر: ۲۹۰٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha