۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
۹۹ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از برق پایدار بهره مند هستند
مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان خبر داد؛

۹۹ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از برق پایدار بهره مند هستند

زاهدان- رئیسی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: زمینه برق‌رسانی به ۳۵ روستای فاقد شبکه برق استان سیستان و بلوچستان فراهم شده که به تناوب برقرسانی به این مناطق انجام می‌شود.

محمد رئیسی در گفت‌وگو با بازار اظهار داشت: زمینه برق‌رسانی به ۳۵ روستای فاقد شبکه برق استان سیستان و بلوچستان فراهم شده که به تناوب برقرسانی به این مناطق انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۱ روستای استان با صرف ۸۲۰ میلیارد ریال از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از برق پایدار بهره مند هستند، گفت: احداث شبکه فشار متوسط در منطقه کوچینگ شهرستان نیکشهر، احداث شبکه جدید در منطقه تلنگ شهرستان قصرقند، برقرسانی به چاه‌های آب شرب(طرح رفع تنش آبی) و احداث شبکه فشار متوسط دو مداره شهرستان مهرستان از جمله پروژه های شاخص انجام شده و در دست اقدام این شرکت توزیع نیروی برق استان در دولت سیزدهم است.

رئیسی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب تنها ۳۳ روستای استان از نعمت برق بهره مند بودند که به برکت نظام این عدد در حال حاضر پنج هزار و ۷۳۸ روستا است و ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۷۲ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۱ هزار دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان است.

کد خبر: ۲۹۰٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عبدالباسط IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      0 0
      دروغه اطراف خاش دشت ا ب خوان و چاه گاوی وغیره حدود صد روستای بی برق هست که تیرهای فشار قوی از صد تا دویست متری این روستاها هست اداره برق بهشون برق نمی ده میگن ترانس وبودجه نداریم اگه کسی میشنوه انتقال بده