تعطیلی پنجشنبه هم منتفی شد
رییس اتاق بازرگانی تهران:

تعطیلی پنجشنبه هم منتفی شد

نجفی عرب، رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: بعد از عدم تایید تعطیلی شنبه از سوی شورای نگهبان، تعطیلی پنجشنبه هم منتفی شد.

به گزارش بازار، محمود نجفی عرب در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اتاق های بازرگانی تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب لایحه افزایش تعطیلی که مخل کسب و کار بود را با رویکرد و نگاه ملی به کار گرفتند. در این میان، موضع اولیه اتاق بازرگانی مخالفت با افزایش تعداد روزهای تعطیل و به ویژه تعطیلی روز پنجشنبه بود که در صورت تحقق می توانست با کاهش دادن روزهای کاری مشترک با اغلب کشورها به سه روز در هفته، آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده این اقدام، سالانه بین ۸ تا ۱۰ میلیارد دلار آسیب به دنبال داشت.

به گفته نجفی عرب، ابتدا با پیگیری ها نظر کمیسیون اجتماعی مجلس تغییر کرد و بحث تعطیلی پنجشنبه که مدنظر دولت بود، منتفی و شنبه جایگزین شد، اما در قدم بعدی و در پیامد حضور بنده به عنوان نماینده بخش خصوصی در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در هشتم خرداد ماه، کلیت طرح از موضوعیت ساقط شد، بدین ترتیب فارغ از نظر شورای نگهبان، خوشبختانه بررسی لایحه دولت و مصوبه مجلس از دور خارج خواهد شد.

وی اظهار داشت: نظر هیات عالی نظارت نه تنها مخالفت با تعطیلی شنبه که اساسا مخالف با افزایش تعطیلات هفتگی بود. همچنین مشخص شد که دولت سیزدهم نیز اصراری برای به نتیجه رساندن لایحه پیشنهادی خود ندارد.

نجفی عرب گفت: همچنین در این هیات مورد تاکید قرار گرفت که پنجشنبه جزئی از تعطیلات رسمی کشور نیست و همه سازمان ها و دستگاه های دولتی مکلف به ارائه خدمات از جمله خدمات تجاری هستند.

وی افزود: صرف نظرکردن قانونگذار از تعطیلی روز پنجشنبه و ممانعت از ایجاد خسارت، برای بخش خصوصی اقتصاد کشور به منزله یک موفقیت چشمگیر است.

کد خبر: ۲۹۰٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • مظلوم IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      0 0
      سلام، چرا بین کارمندان عزیز مستقر در تهران و شهرستان این همه تبعیض و بی عدالتی است؟ رفاهی و اضافه کاری و بن های چندین برابری ؛ صرف نهار اداره ؛ 53 روز تعطیلی پنجشنبه ها؛ بهره مندی از امکانات شهر تهران و ده ها مزایای دیگر برای کارکنان مستقر در تهران هست؛ آیا کارمندان شهرستان انسان نیستند چقدر ظلم و بی عدالتی؟ به خدای احد و واحد جونم از این همه بی عدالتی و تبعیض به لبم رسیده؛ بغض گلوم را بسته، نا امیدم. ای کاش زودتر بمیرم تا این همه بی عدالتی نبینم.