۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
زائران حج تمتع با ۷۵۸ سورتی پرواز توسط «هما» به سرزمین وحی اعزام شدند
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران:

زائران حج تمتع با ۷۵۸ سورتی پرواز توسط «هما» به سرزمین وحی اعزام شدند

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» با بیان اینکه اولین گروه حجاج روز یکم تیر به کشور مراجعت می‌کنند، گفت: زائران بیت االله الحرام امسال با ۷۵۸ سورتی پرواز به دو فرودگاه جده و مدینه اعزام شدند.

به گزارش بازار، شمس‌الدین فرزادی‌پور بیان کرد: با انجام آخرین پرواز زائران بیت‌الله الحرام در شامگاه امروز ۲۱ خرداد ۱۴۰۳، عملیات اعزام زائران به عربستان به پایان رسید.

وی گفت: در عملیات اعزام زائران بیت‌الله الحرام سال جاری، از ۲۱ فرودگاه شامل امام خمینی (ره)، مشهد مقدس، ساری، گرگان، همدان، زنجان، تبریز، اردبیل، ارومیه، بیرجند، اصفهان، اهواز، کرمان، شیراز، اهواز، زاهدان، چابهار، قشم، بندرعباس و بوشهر به عربستان منتقل شدند که با احتساب انتقال عوامل اجرایی، ۸۹ هزار و ۷۳۰ نفر در این عملیات به سرزمین وحی اعزام شدند.

فرزادی‌پور افزود: زائران بیت االله الحرام امسال با ۷۵۸ سورتی پرواز به دو فرودگاه جده و مدینه اعزام شدند.

مدیر عامل «هما» گفت: امسال مقرر بود عملیات اعزام زائران با مشارکت یک شرکت هواپیمایی همکار انجام شود که به دلیل‌عدم صدور مجوز برای این شرکت، همه زائران بیت‌الله الحرام با پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عربستان انتقال یافتند.

فرزادی‌پور با قدردانی از همکاری سازمان‌های مرتبط در این عملیات پروازی، افزود: انتقال زائران حج تمتع امسال در سایه همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شهر فرودگاهی حضرت امام (ره)، سازمان حج و زیارت وعوامل امنیتی و انتظامی با موفقیت به پایان رسید.

وی در مورد زمان بازگشت حجاج به کشور بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی، اولین گروه حجاج در تاریخ یکم تیر سال جاری به کشور مراجعت می‌کنند و عملیات بازگشت حجاج تا ۲۴ تیر سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل «هما» بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود، امکان دارد این عملیات بازگشت طولانی‌تر از زمان پیش‌بینی شده باشد که امیدواریم با همکاری کشور میزبان، اقدامات وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت، بازگشت حجاج در زمان مقرر انجام شود.

کد خبر: ۲۹۰٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha