۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
آیا بیمه معلم زیان سهامداران سال ۹۹ را جبران می کند؟
بازار گزارش می دهد؛

آیا بیمه معلم زیان سهامداران سال ۹۹ را جبران می کند؟

بیمه معلم بعد بیش از ۲۰۰ درصد افزایش سرمایه از محل اندوخته و ۲۹ درصد از محل آورده هنوز سهامداران سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد در زیان هستند. درحالی که سهامداران بیشتر نمادهای بیمه از زیان خارج شدند.

بازار؛ گروه بورس: درآمد بیمه‌ای معلم در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۸۱۰ میلیارد تومان ثبت شده که به نسبت درآمد ۳۴۱۳ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ حدود ۴۱ درصد رشد داشته است. با این حال تابلوی معاملات این شرکت در ۶ ماهه گذشته حدود ۲۳ درصد افت را نشان می دهد. همچنین در بلندمدت نسب به سایر شرکتهای بیمه عملکرد ضعیفی را از خود نشان داده است.

شرکت سال ۱۴۰۲ از حق بیمه خالص ۴۳۶۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرد که نسبت به درآمد ۲۹۶۸ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ رشدی ۴۹ درصدی ثبت کرده است

براساس صورت‌های مالی این شرکت سال گذشته ۵۵۸۹ میلیارد تومان درآمد از حق بیمه ناخالص کسب کرد که در مقایسه با درآمد ۴۱۱۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ از این محل رشدی ۳۶ درصدی ثبت کرد.
بیمه معلم از حق بیمه اتکایی واگذاری سال گذشته ۱۲۲۰ میلیارد تومان درآمد ثبت کرد که به نسبت درآمد ۱۱۴۲ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ از این محل رشدی ۷ درصدی برخوردار شد. همچنین این شرکت سال ۱۴۰۲ از حق بیمه خالص ۴۳۶۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرد که نسبت به درآمد ۲۹۶۸ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ رشدی ۴۹ درصدی ثبت کرده است.
البته این شرکت از محل سرمایه‌گذاری بیمه‌ای افت ۷ درصدی درآمد داشته و از درآمد ۲۵۱ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ به درآمد ۲۳۳ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲ رسیده است. اما سایر درآمدهای بیمه ای شرکت رشدی ۸ درصدی داشته و از ۱۹۳ میلیارد تومان به ۲۰۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

خسارت و مزایای پرداختی ناخالص ومعلم
درآمد بیمه‌ای ومعلم در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۸۱۰ میلیارد تومان ثبت شده که به نسبت درآمد ۳۴۱۳ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ حدود ۴۱ درصد رشد داشته است. همچنین خسارت و مزایای پرداختی ناخالص شرکت ۴۵۳۱ میلیارد تومان ثبت شده که به نسبت سال ۱۴۰۱ که درآمدی ۳۴۴۴ میلیارد تومانی کسب شده رشدی ۴۱ درصدی داشته است. اما خسارت بیمه اتکایی از ۷۶۱ میلیارد تومان سال ۱۴۰۱ به ۷۵۵ میلیارد تومان رسیده که کاهشی یک درصدی داشته است. در مجموع خسارت و مزایای پرداختی خالص از ۲۶۸۳ میلیارد تومان به ۳۷۷۵ میلیارد تومان رسیده و رشدی ۴۱ درصدی ثبت کرده است.

سود ناخالص فعالیت‌های بیمه ای نیز از ۱۵۲ میلیارد تومان سال ۱۴۰۱ به ۱۰۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است. بر مبنای افزایش هزینه‌های شرکت سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۹ درصد افت داشته و از ۲۶۱۰ میلیارد تومان به ۷۴.۶ میلیارد تومان تنزل داشته است

با توجه به اینکه هزینه‌های بیمه‌ای شرکت ۵۲ درصد افزایش داشته و از ۶۱۴ میلیارد تومان به ۹۳۲ میلیارد رسیده است. سود ناخالص فعالیت‌های بیمه ای نیز از ۱۵۲ میلیارد تومان سال ۱۴۰۱ به ۱۰۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است. بر مبنای افزایش هزینه‌های شرکت سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۹ درصد افت داشته و از ۲۶۱۰ میلیارد تومان به ۷۴.۶ میلیارد تومان تنزل داشته است. پیرو آن سود خالص هر سهم نیز از ۴۵ تومان به ۱۲.۹ تومان افت کرده است.

مطالبات بیمه معلم در سال گذشته از بیمه‌گران و نمایندگان حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است. به طوری که از درآمد ۳۷۸۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۶۰۵۷ میلیارد تومان ارتقا یافته است. مطالبات از بیمه اتکایی از ۱۷۴ میلیارد تومان به ۲۵۴ میلیارد تومان رسیده که رشدی ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش تسهیلات اعطایی بیمه معلم به اشخاص
تسهیلات اعطایی بیمه معلم به اشخاص در سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است. به گونه‌ای که از ۱۶۶ به ۲۴۳ میلیارد تومان رشد داشته است. همچنین سرمایه گذاری در اوراق رشدی ۲۵ درصدی نسبت به سال قبل تر داشته و از ۱۲۹۵ میلیارد تومان به ۱۶۲۱ میلیارد تومان رسیده است. همچنین سرمایه‌گذاری در املاک سال ۱۴۰۲ با رشدی ۳۸ درصدی به ۲۱۰ میلیارد تومان رسیده است.
حالا سوال این است که آیا بیمه معلم بعد بیش از ۲۰۰ افزایش سرمایه از محل اندوخته و ۲۹ درصد از محل آورده هنوز سهامداران سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد در زیان هستند. درحالی که سهامداران بیشتر نمادهای بیمه از زیان خارج شدند.

کد خبر: ۲۹۰٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha