۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
۴۶۸ هنرمند صنایع دستی زنجان بیمه می‌شوند
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

۴۶۸ هنرمند صنایع دستی زنجان بیمه می‌شوند

زنجان- صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: یک هزار هنرمند صنایع دستی استان تحت پوشش بیمه هنرمندان صنایع دستی هستند و در سالجاری ۴۶۸ نفر برای برخورداری از بیمه به وزارت معرفی شدند.

سید سعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار نفر در استان زنجان در حوزه صنایع‌ دستی فعالیت دارند، گفت: حمایت از هنرمندان صنایع‌ دستی و ارتقای فعالیت‌ها در این حوزه یکی از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار هنرمند صنایع دستی در استان تحت پوشش بیمه هنرمندان صنایع دستی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در سالجاری بیش از ۴۶۸ نفر برای برخورداری از بیمه به وزارتخانه و از این تعداد ۱۶۰ نفر آنها به تامین اجتماعی معرفی شدند.

صفوی با بیان اینکه هم اکنون زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی شناخته می شود،تاکید کرد: این استان به لحاظ تنوع صنایع‌ دستی در کشور برتر است.

وی ابراز داشت: هنرهای سنتی و صنایع‌ دستی استان از جنبه‌های مختلفی چون قدمت و اصالت و جنبه اقتصادی و فرهنگی همیشه مورد توجه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی زنجان تصریح کرد: ۵۵ رشته صنایع دستی در استان فعال است و در میان آن‌ها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی مهم استان هستند.

کد خبر: ۲۹۰٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha