تعرفه حفاری فیبرنوری در تهران تعیین شد

تعرفه حفاری فیبرنوری در تهران تعیین شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه حفاری فیبر نوری در شهر تهران را ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر متر تعیین کرد.

به گزارش بازار، کمیسیون تنظیم مقررات در مصوبه شماره ۵ جلسه ۳۵۴ خود تعرفه حفاری در شهر تهران را ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر متر تعیین کرد. در این مصوبه اصلاحات دیگری در زمان‌بندی اجرای طرح‌ها انجام شده است.

در این مصوبه شماره ۵ جلسه ۳۵۴ علاوه بر تعیین تعرفه حفاری برای تهران، اصلاحاتی در زمینه زمان اجرای پروژه‌ها انجام شده است. در این مصوبه، مهلت دستگاه‌های اجرایی برای موافقت با درخواست اپراتورها در زمینه حفاری از «دو ماه» به «۱۵ روز» کاهش یافته است.

براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همچنین اپراتورها موظف شده‌اند ظرف مدت ۴ ماه پس از دریافت مجوز عبور زمینی، طرح خود را اجرا کنند. پیش از این اپراتورها ۶ ماه زمان داشتند.

در مصوبه رگولاتوری تاکید شده است که دستگاه‌های اجرایی موظف هستند اجازه عبور زمینی را «یکباره و برای کل شهر مورد تقاضا» صادر کنند. همچنین مدت زمان بهره‌برداری از اجازه عبور زمینی برای دارنده پروانه «حداقل ۴۰ سال از تاریخ صدور مجوز» تعیین شده است.

گفتنی است چندی پیش این کمیسیون در راستای ماده ۵ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به منظور تسریع و تسهیل هزینه‌های سرمایه‌گذاری ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شبکه فیبرنوری و بهره‌گیری از ظرفیت بند پ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کشور، تعرفه و الزامات اجازه عبور زمینی برای نصب داکت، ساب‌داکت، میکروداکت و فیبرنوری و نصب تجهیزات فعال و غیر فعال در محل حفاری در مسیرهای بین شهری تصویب کرد.

در ماده ۲ این مصوبه سقف تعرفه اجازه عبور زمینی برای کلیه راه‌های بین شهری از محور راه به هر طرف بر بستر اصلی راه (آسفالت) تا شانه راه به ازای هر متر ۲۵۰,۰۰۰ ریال تعیین شد که این مبلغ فقط یک بار از سوی کارور به ارایه‌کننده خدمت پرداخت می‌شود.

همچنین درصورتی‌ که امکان عبور زمینی از محور راه به هر طرف بر بستر اصلی راه (آسفالت) وجود نداشته باشد، حفاری باید در شانه راه انجام شود که در این صورت تعرفه آن به ازای هر متر سی (۳۰) درصد تعرفه این بند تعیین شده است.

کد خبر: ۲۹۰٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha