۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فرمول جدید مولد سازی اعلام شد
رئیس سازمان خصوصی سازی:

فرمول جدید مولد سازی اعلام شد

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: یکی از راه‌های تشویق دستگاه‌های اجرایی به مولدسازی این است که منابع حاصل از مولدسازی برای خود دستگاهِ اجراییِ صاحب ملک هزینه شود.

به گزارش بازار، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی در برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی به نیابت از وزارت اقتصاد و دارایی که مجری امر مولد سازی در قالب مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا است گفت: سازمان خصوصی سازی وظیفه دارد در راستای انجام فرایند مولد سازی اقداماتی به جهت تشخیص دارایی‌های مازاد در چارچوب این مصوبه انجام دهند.

وی افزود: هئیت عالی مولد سازی مرکب از ۷ عضو از جمله معاون اول رئیس جهور، وزیر اقتصاد، وزیر کشور، وزیر راه وشهرسازی و نمایندگانی از قوه قضائیه هستند که با تصمیمات آنها بتوان جریان مولدسازی را به ثمر رساند.

رئیس سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: املاک مازاد دولت که شامل دارایی‌های دولت، دستگاه ها، موسسات، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها هستند که امروز به عنوان بهره بردار و مالک موظف به استفاده از این املاک هستند انجام می‌شود.

بازیان اظهار کرد: بعد از تشخیص ملک و مازاد مراحل تثبیت مالکیت و ارزش افزایی، قیمت گذاری و فروش انجام می‌شود که در نهایت به خزانه واریز شده ویا از طریق تهاتر با پروژه‌های عمرانی ارائه می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: همراهی دستگاه به عنوان متولی و بهره بردار بسیار ضروری سات و اگر دستگاه‌های این همراهی را انجام ندهد وعدم تمکین کند وزارت اقتصاد و دارایی و ادارات استانی سند ملک را به نام دولت میزند. نافع مولدسازی بایستی به دستگاه مالک املاک برسد بدون همکاری دستگاه مالک املاک، مولدسازی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران کل امور اقتصادی و دارایی بایستی در همکاری مطلوب و کامل با دستگاه‌های مالک املاک و دارایی‌های دولتی باشند، خاطرنشان کرد: توجه به این نکته باعث می‌شود تا مولدسازی مسیر درستی را طی کند و به نتایج مطلوب نیز دست پیدا کنیم.

بازیان در زمینه ارزش افزایی املاک دولت نیز گفت: املاکی که به عنوان املاک مازاد در کارگروه‌های استانی مولدسازی به تصویب رسیده‌اند بایستی ارزش افزایی شوند.

سرپرست سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: یکی از روش‌های بسیار مفید در زمینه ارزش افزایی املاک دولت، تفکیک کردن این املاک است، زیرا با تفکیک کردن، ارزش ریالی این املاک به شدت افزایش پیدا می‌کند؛ علاوه بر اینکه مشتری برای خرید این املاک بیشتر خواهد بود تفکیک کردن املاک دولتی بزرگ متراژ و تبدیل کردن آنها به زمین‌هایی با مساحت کمتر، باعث می‌شود تا در زمینه بازاریابی و فروش نیز مشکلات کمتر شود و در شرایط کنونی که رکود در بازار املاک وجود دارد، برای این‌گونه املاک که غالباً جزو املاک ارزشمند هر شهری هستند، مشتری وجود داشته باشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی بیان کرد: اعتقاد ما این است که مولدسازی به جایی نخواهد رسید مگر اینکه سه اصلِ از دستگاه، با دستگاه و برای دستگاه در آن رعایت شود چنانچه معتقدیم تا زمانی که خود دستگاه‌های اجرایی به این درک نرسند و پای کار انجام مولدسازی نیایند این طرح به سرانجام نخواهد رسید. یکی از راه‌های تشویق دستگاه‌های اجرایی به مولدسازی این است که منابع حاصل از مولدسازی برای خود دستگاهِ اجراییِ صاحب ملک هزینه شود.

کد خبر: ۲۹۰٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha