۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
توانمندی‌های ایران در زمینه نقشه‌برداری در اختیار تاجیکستان قرار می‌گیرد
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور:

توانمندی‌های ایران در زمینه نقشه‌برداری در اختیار تاجیکستان قرار می‌گیرد

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور اعلام کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان نقشه‌برداری در اختیار کمیته دولتی مدیریت زمین و ژئودزی جمهوری تاجیکستان قرار خواهد گرفت.

به گزارش بازار، علی جاویدانه امروز (دوشنبه ۲۱ خرداد) در نشست مشترک سازمان نقشه‌برداری کشور و کمیته دولتی مدیریت زمین و ژئودزی جمهوری تاجیکستان، اظهار داشت: برگزاری این نشست در راستای اهداف تفاهمنامه امضا شده بین روسای جمهور ایران و تاجیکستان در زمان شهید آیت‌الله رئیسی است.

وی با اشاره به توانمندی‌های سازمان نقشه‌برداری ایران، افزود: این ظرفیت‌ها و توانمندی‌های در اختیار کشور تاجیکستان قرار خواهد گرفت و نشست امروز بتواند زمینه‌ساز تعاملات بعدی شود.

جاویدانه با معرفی سازمان نقشه‌برداری کشور، ادامه داد: سامانه‌های تعیین موقعیت دائمی و حوزه زیرساخت اطلاعات مکانی برای هیات تاجیکی ارائه خواهد شد؛ همچنین ایستگاه تعیین موقعیت دائم برای تعیین مختصاتی کشور استفاده کردیم.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور اضافه کرد: هیات تاجیکی علاوه سازمان نقشه‌برداری، از سازمان فضایی ایران و سازمان زمین‌شناسی بازدید خواهند داشت که سازمان فضایی در زمینه ارسال ماهواره و سازمان زمین‌شناسی در خصوص اجرای ژئوفیزیک فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه به جز همکارهایی که در بخش دولتی بین دو کشور وجود دارد، گفت: با توجه به مذاکراتی که از قبل انجام شده، پیشنهاد شد تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های فعال در حوزه نقشه‌برداری و عکسبرداری هوایی با هواپیماهای بدون سرنشین و پهپاد نیز استفاده کنند.

جاویدانه با اشاره به همکارها در حوزه آموزش، تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای کارکنان کمیته دولتی مدیریت زمین و ژئودزی تاجیکستان برگزار شد و برای دوره‌های تصحیلات تکمیلی و بلندمدت در حوزه مهندسی نقشه‌برداری مذاکراتی با وزارت علوم برای برقراری بورسیه‌های آموزشی انجام شده و وزارت علوم در حال امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت علوم تاجیکستان است.

رئیس سازمان نقشه‌برداری بیان داشت: در کنار ارائه قابلیت‌های بخش خصوصی کشور و بحث‌های دانشگاهی، از بخش خصوصی فعال در حوزه آموزش و مهندسی نقشه‌برداری دعوت کردیم تا در تاجیکستان دوره‌های آموزش و تحصیلات تکمیلی برگزار کنند.

کد خبر: ۲۹۰٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha