۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
احیای ۹ هزار واحد اقتصادی در دولت سیزدهم|  افزایش عرضه اعتباری پتروشیمی ها به 10 هزار میلیارد تومان
دبیر نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست‌جمهوری:

احیای ۹ هزار واحد اقتصادی در دولت سیزدهم| افزایش عرضه اعتباری پتروشیمی ها به 10 هزار میلیارد تومان

کریم پور دبیر نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی سال گذشته به ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان هم رسید، گفت: صنعت پتروشیمی قله زنی کرد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: علی کریم‌پور دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست‌جمهوری در نخستین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی با بیان اینکه عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی، بسیاری از واحدهای پایین‌دست را احیا کرد، گفت: «شهید جمهور» به‌طور تخصصی احیای واحدهای اقتصادی را پیگیری و دنبال می‌کرد و احیاگر واحدهای اقتصادی بود.

وی افزود: بیش از ۹ هزار واحد اقتصادی در دولت سیزدهم در کشور احیا و به ایجاد ۲۱۵ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم منجر شد. جالب است که بدانید ۵ هزار تا از این واحدها به صورت کامل تعطیل شده بودند.

دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در دولت سیزدهم احیا شده است، ادامه داد: هیچ‌ واحدی هم‌اکنون به‌راحتی تعطیل نمی‌شود و راهکارهای مختلف و فرمول های متعددی برای احیای واحدهای اقتصادی در کشور تدوین شده است، حال آنکه در ابتدای دولت هیچ تجربه ای در این خصوص وجود نداشت و مجبور شدیم به سراغ منابع و کتاب خارجی برای کسب تجربه در این حوزه برویم. اما حالا ۱۰ تا ۱۲ کتاب در زمینه احیای واحدهای اقتصادی چاپ شده است.

کریم‌پور با اشاره به ۱۰۵۰ احیاگر متخصص بخش خصوصی در حوزه تأمین مالی که هزار واحد را پارسال احیا کردند، بیان کرد: ما با شرکتی مواجه بودیم که ۷۵۰ شکایت حقوقی داشت. با تلاش های صورت گرفته اما در ۶ ماه تمامی مشکلات حقوقی شرکت رفع و واحد اقتصادی احیا شد.

وی با بیان اینکه عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی سال گذشته به ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان هم رسید، تأکید کرد: فروش اعتباری محصولات پتروشیمی باید الگوی دیگر صنایع شود چرا که این سیاست در عین حال که منابع مالی مورد نیاز واحد تولیدی را تامین می کند، تورم زا هم نیست.

دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست‌جمهوری ادامه داد: صنعت پتروشیمی در این مدت قله زنی کرد. برآوردهای صورت گرفته نشان می دهد که طب ۲ سال گذشته چیزی حدود ۱۲۰ همت تامین مالی کند.

کد خبر: ۲۹۰٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha