۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
نزول بازار سهام آسیا با سیگنال‌های غربی

نزول بازار سهام آسیا با سیگنال‌های غربی

بازار سهام آسیا در معاملات امروز به‌واسطه ناامید شدن معامله‌گران از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به دلیل وضعیت اقتصادی و بازار کار آمریکا و... نزولی شد.

به گزارش بازار، معاملات روز دوشنبه در بازار سهام آسیا، به دلایل سیاسی و افزایش نگرانی نسبت به عدم کاهش نرخ بهره در آمریکا، ‌ کاهش یافت و هم‌زمان استرالیا، چین، هنگ‌کنگ و تایوان برای برگزاری تعطیلات رسمی از بازار خارج شدند. اما MSCI اصلی‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن، همچنان ۰٫۳۳ درصد کاهش یافت. معاملات آتی آمریکا اندکی بالاتر رفتند، به‌طوری‌که معاملات آتی S&P ۵۰۰ و معاملات آتی Nasdaq هرکدام حدود ۰٫۰۳ درصد افزایش یافتند که روند کاهش اندک نسبت به اوایل جلسه را وارونه کرد.

توقف افزایش ریسک جهانی در پی انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیر کشاورزی در روز جمعه بود که نشان داد اقتصاد آمریکا در ماه مه بیش ازآنچه انتظار می‌رفت شغل ایجاد کرده و رشد دستمزد سالانه دوباره شتاب گرفته است؛ روندی که بر انعطاف‌پذیری بازار کار در این کشور تأکید دارد.

معاملات آتی اکنون تقریباً ۳۶ واحد در ثانیه کاهش قیمت را برای فدرال رزرو نشان می‌دهد که از ۵۰ واحد در ثانیه در هفته گذشته کاهش‌یافته است. انتظار آغاز چرخه تسهیل نرخ بهره از ماه سپتامبر هم طولانی‌تر شده است. این تحولات پیش از اعلام تصمیم سیاست فدرال رزرو در روز چهارشنبه رخ‌داده است، زمانی که قرار است ارقام تورم ماه می هم درست پیش از آن منتشر شود.

بازدهی خزانه‌داری آمریکا به‌طور مشابه در روز دوشنبه افزایش یافت که منعکس‌کننده افزایش مدت‌زمان انتظار برای کاهش نرخ بهره در آمریکا است. بازده دوساله و بازده ۱۰ ساله معیار هرکدام حدود دو واحد در ثانیه افزایش یافت و به ترتیب به ۴٫۸۹۳۱ درصد و ۴٫۴۵۱۲ درصد رسید.

ین در برابر دلار بیش از ۰٫۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵۷٫۰۹ رسید. شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی متشکل از شش همتای خود اندازه‌گیری می‌کند، به ۱۰۵٫۲۹ رسید. با ضعیف‌تر شدن ین، Nikkei ژاپن ۰٫۹ درصد رشد کرد. بانک مرکزی ژاپن هم قرار است نشست دوروزه سیاست پولی خود را این هفته برگزار کند تا در مورد چگونگی کاهش خریدهای گسترده اوراق قرضه خود راهکارهایی ارائه دهد.

در این میان در فرانسه پس از شکست حزب راست افراطی مارین لوپن در اتحادیه اروپا در روز یکشنبه، قرار است انتخابات زودهنگامی برگزار شود. در پی اعلام این خبر، در بحبوحه ابهامات رو به رشد در مورد جهت‌گیری سیاسی آینده اروپا، یورو به پایین‌ترین حد یک ماه اخیر خود سقوط کرد و با ۰٫۵ درصد کاهش به ۱٫۰۷۴۹ دلار رسید. معاملات آتی اروپا هم به‌طور مشابه کاهش یافت، به‌طوری‌که اوراق آتی EUROSTOXX ۵۰ برابر۰٫۴۲ درصد از دست داد درحالی‌که اوراق آتی فرانسه ۰٫۳ درصد کاهش یافتند. معاملات آتی FTSE هم ۰٫۷ درصد کاهش یافت.

هم‌زمان، قیمت نفت با افزایش امید به افزایش تقاضای سوخت در تابستان امسال افزایش یافت، هرچند که رشد آن با افزایش ارزش دلار محدود شد. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۰٫۲۶ درصد افزایش به ۷۹٫۸۳ دلار در هر بشکه رسید، درحالی‌که بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۰٫۲۴ درصد افزایش به ۷۵٫۷۱ دلار در هر بشکه رسید.

کد خبر: ۲۹۰٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha