۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
بلند مرتبه سازی در انتظار تایید| زمین های مناسب ساخت ۲۰ طبقه در گرگان به ۵ قطعه هم نمی رسند
معاون فنی و شهرسازی شهرداری گرگان مطرح کرد؛

بلند مرتبه سازی در انتظار تایید| زمین های مناسب ساخت ۲۰ طبقه در گرگان به ۵ قطعه هم نمی رسند

گرگان- شاکری، معاون فنی و شهرسازی شهرداری گرگان گفت: ساخت ساختمان ۲۰ طبقه در همه نقاط گرگان قابلیت اجرایی ندارد و اگر بخواهیم کنکاش کنیم شاید حدود چهار قطعه زمین مشمول این تعداد طبقه شوند.

شهرام شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح بلند مرتبه سازی در کمیسیون ماده پنج و کمیسیون امور زیربنایی استان مصوب شده است و به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده تا اعلام نتیجه شود.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری گرگان افزود: مشاور این طرح را در سه سطح ۱۰، ۱۵ و ۲۰ طبقه پهنه بندی کرده است و بافت میراثی، محور ناهار خوران و اراضی شیبدار جزو پهنه های ممنوعه این طرح اعلام شده است.

وی گفت: تراکم جمعیتی گرگان رو به بالا است و با توجه به وجود زمین های کشاورزی مستعد در اطراف این شهر، امکان توسعه افقی آن هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسائل ترافیکی، کوران هوا، محیط زیست، گسل ها و خطوط زلزله، ابعاد زمین و عرض معبر مسائلی است که در طرح بلند مرتبه سازی این شهر لحاظ شده که می طلبد شهر گرگان با رعایت تمام این حقوق قانونی به سمت بلند مرتبه سازی حرکت کند.

وی بیان کرد: ساخت ساختمان ۲۰ طبقه در همه نقاط گرگان قابلیت اجرایی ندارد و باید عرض معبر حداقل ۳۰ متر و ابعاد زمین هم باید حداقل پنج هزار متر باشد بدین ترتیب اگر بخواهیم کنکاش کنیم شاید حدود چهار قطعه زمین مشمول این تعداد طبقه شوند.

شاکری گفت: آپارتمان سازی در گرگان سابقه چندین دهه ای دارد و شهرک ایثار و بهارستان جزو قدیمی ترین آپارتمان های گرگان هستند.

کد خبر: ۲۹۰٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha