۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
برای ارسال حواله به کانادا چه مواردی نیاز است؟

برای ارسال حواله به کانادا چه مواردی نیاز است؟

امروزه با افزایش تقاضای تحصیل در خارج و پرداخت های خارجی، یکی از دغدغه های متقاضیان پرداخت شهریه کالج و دانشگاه های خارج می باشد.

به گزارش بازار، امروزه با افزایش تقاضای تحصیل در خارج و پرداخت های خارجی، یکی از دغدغه های متقاضیان پرداخت شهریه کالج و دانشگاه های خارج می باشد. از آنجایی که یکی از کشور های محبوب برای تحصیل، کانادا است، بسیاری از این تقاضا ها برای این کشور می باشد. حال سوال اینجاست که چگونه با وجود محدودیت های ایران دانشجویان شهریه دانشگاه های این کشور را پرداخت کنند؟ چه مواردی برای ارسال حواله به کانادا مورد نیاز است؟ این فرایند چند روز زمان می برد؟ و چگونه و از چه طریق می توان به کانادا حواله زد ؟ تمامی این سوالات از جمله سوالات متداولی است که دانشجویان از ما می پرسند. در این مقاله قصد داریم که به دغدغه های شما عزیزان پاسخ دهیم تا بدون نگرانی و استرس نسبت به پرداخت شهریه های دانشگاه و همچنین هزینه اپلیکیشن فی بپردازید.

چگونه شهریه دانشگاه های خارج را پرداخت کنیم؟

طی چند سال گذشته با وجود تحریم های سختگیرانه غرب، بانک های داخل ایران ارتباطی با بانک های بین المللی ندارند. همین امر موجب شده است که دانشجویان نتوانند پرداخت های خارجی شان را به دانشگاه را به راحتی انجام دهند. حال برای حل این مشکل بسیاری از شرکت ها با دور زدن قوانین بین الملل اقدام به ارسال حواله ارزی به خارج از کشور می کنند. این شرکت ها با وجود حساب های بین المللی که دارند، امکان پرداخت برای هر حساب بین المللی را دارا هستند.

پرداخت شهریه دانشگاه های خارجی

 شما همچنین می توانید از طریق این واسطه ها نسبت به خرید محصولات خارجی و همچنین رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما از سایت های خارجی اقدام نمایید. برای پرداخت شهریه می توانید به سایت فراکنش مراجعه کرده و از طریق آن تمامی پرداخت های خارجی تان را انجام دهید. چه مواردی برای ارسال حواله به کانادا مورد نیاز است؟ از آنجایی که کانادا یکی از محبوب ترین کشور ها برای تحصیل است، دانشجویان باید برای پرداخت شهریه شان از طریق ارسال حواله سوئیفت فراکنش اقدام نمایند. مواردی که برای حواله سوئیفت مورد نیاز است عبارت است از:

1-    مشخصات کامل گیرنده

2-    شماره حساب یا i ban

3-    آدرس دقیق و کامل گیرنده

4-    سوئیفت کد

5-    نام بانک گیرنده

توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات ذکر شده جهت انتقال حواله به کانادا یا اروپا مورد نیاز است. قطعا این سوال برای شما پیش آمده که حواله سوئیفت چیست؟ برای اینکه تعریف دقیقی از حواله داشته باشیم باید بگوییم، یکی از روش های انتقال پول در جهان حواله سوئیفت است. این نوع حواله سیستم بانکی است که بسیار دقیق و فوق العاده امن است. این سیستم، انتقال پول را در سریع ترین زمان ممکن می سازد. جالب است بدانید که سوئیفت یک انجمن ارتباط مالی بین بانک جهانی است. در نتیجه انتقال پول به تمامی بانک های جهان از طریق این سیستم امکان پذیر می باشد. البته باید نوع حساب مشخص باشد تا کارمزد و مالیاتی که افراد برای تراکنش های مالی شان پرداخت می کنند، بالاتر نشود.

فرایند انتقال حواله چند روز زمان می برد؟

یکی از مهم ترین و پر تکرار ترین سوالات متقاضیان مدت زمانی است که حواله به حساب دانشگاه و یا کالج می نشیند. از آنجایی که دانشگاه های کانادا و سایر دانشگاه های خارج دارای ددلاین یا زمانبندی مشخصی هستند، دانشجویان باید در زمان مشخصی شهریه و یا هزینه اپلیکیشن فی شان را پرداخت نمایند. حال سوال اینجاست ارسال حواله چقدر زمان می برد و دانشجویان از چند روز قبل باید اقدام به پرداخت آن کنند؟ معمولا حواله های سوئیفت در بازه ۲۴ تا ۷۲ ساعت پرداخت می شوند. در نتیجه متقاضیان باید ۳ روز قبل از رسیدن زمان بندی ثبت نام شان اقدام به پرداخت شهریه دانشگاه و یا اپلیکیشن فی نمایند. توجه داشته باشید اگر شما این زمان بندی خود را در نظر نگیرید، ممکن است از زمان بندی مشخص شده توسط دانشگاه جا بمانید. همچنین باید توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه ها هزینه های اپلیکیشن فی را در صورت تایید نشدن به شما باز می گردانند که این می تواند بخشی از هزینه های شما را در اپلای کردن دانشگاه های مختلف را کاهش می دهد. البته برخی از دانشگاه های نیز این هزینه را به صورت کامل بر نمی گردانند و تنها بخش کوچکی از آن را به متقاضی پرداخت می کنند.

در صورتی که شما هزینه دانشگاه های کانادا را از طریق شرکت های واسطه پرداخت کردید، در صورتی که شرکت از این موضوع اطلاع ندارد، می توانید با گفتگو با پشتیبانان از طریق حسابی که اپلیکیشن فی را پرداخت کردید، این هزینه را باز پس بگیرید. توجه داشته باشید که تنها به همان حسابی که هزینه اپلیکیشن فی پرداخت شده است، این پول باز می گردد.

چگونه و از چه طریق می توان حواله پرداخت کرد؟

شما عزیزان می توانید از طریق شرکت های واسطه ای که در ایران فعالیت می کنند، نسبت به ارسال حواله به خارج اقدام کنید. هزینه و کارمزد ارسال حواله به خارج چقدر است؟ از آنجایی که خدمات ارسال حواله با قیمت ارز متفاوت است، متقاضیان باید بدانند که پس از استعلام قیمت، نباید آن را با قیمت ارز در بازار آزاد مقایسه کنند؛ چرا که معمولا قیمت حواله های ارزی چند درصد از قیمت ارز بیشتر است. علت بیشتر بودن قیمت حواله نیز به خاطر بالا بودن قیمت آن به صورت جهانی می باشد. پس نگران بالاتر بودن قیمت حواله سوئیفت نباشید. البته به این نکته توجه کنید که علاوه بر بالاتر بودن قیمت حواله، کارمزد آن را هم باید پرداخت کنید

سخن پایانی

در مقاله ارسال حواله به کانادا، به تمامی سوالات متداول که مربوط به آن بود پرداختیم. به صورت کلی برای ارسال حواله ارزی به کانادا و یا کشور های اروپایی می توان از روش های مختلف حواله ارسال کرد. از طریق شرکت های واسطه ای که در داخل ایران هستند، می توانید در کمترین زمان حواله های خود را به کانادا منتقل کنید.

فراکنش نیز یکی از شرکت های معتبر در زمینه پرداخت های خارجی است که به متقاضیان این امکان را می دهد که تمامی پرداخت ها و فرایند های مورد نیاز خود را انجام دهند.

کد خبر: ۲۹۰٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha