تشکیل ۱۸ پرونده کلاهبرداری در خصوص بازیِ همستر
معاون اجتماعی پلس فتا خبر داد

تشکیل ۱۸ پرونده کلاهبرداری در خصوص بازیِ همستر

پاشایی، معاون اجتماعی پلس فتا از تشکیل ۱۸ پرونده کلاهبرداری در خصوص بازیِ همستر خبر داد.

به گزارش بازار، سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا درباره بازی همستر گفت: هیچ کارشناس داخلی و خارجی نسبت به این بازی خوش‌بین نیست. البته اعلام شده است که رمزارزها را روی بستر بلاک‌چین بالا می‌آوریم و در صرافی‌ها لیست می‌کنیم. اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: تفاوت بازی همستر با با نات‌کوین این است که در آن فقط ۲۵ میلیون کاربر در این فعالیت و بازی شرکت کردند. ولی الان تقریباً ۱۲۰ میلیون نفر درگیری بازی همستر هستند. این خودش یک چالش است. زیرا تعداد زیادی رمز ارز وجود دارد. یعنی فروشنده‌هایی زیادی هستند و هر چیزی هم که فروشنده زیادی داشته باشد قطعاً کاهش قیمت پیدا می‌کند.

پاشایی همچنین تاکید کرد: هنوز معلوم نیست که کدام کشور پشت این قضیه است و چه کسی بازی را توسعه می‌دهد. این‌ها همه نکاتی است که باید توجه شود.

معاون اجتماعی پلس فتا همچنین از تشکیل ۱۸ پرونده کلاهبرداری در خصوص بازیِ همستر خبر داد و گفت: ۱۸ مورد کلاه‌برداری به صورت تبلیغات در اینستاگرام یا پیام‌رسان تلگرام دریافت کرده‌ایم که افرادی مدعی شده بودند که ما می‌توانیم کارت بازی یا کدهای اضافی برای دریافت ۶ میلیون سکه اضافه به شما بفروشیم. شایان ذکر است شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ پل ارتباطی ما با هم‌وطنان است.

وی افزود: پیشنهاد من این است که مردم وارد این چالش نشوند. اگر به عنوان تفریح و سرگرمی به آن نگاه می‌کنند باید این را نیز در نظر داشته باشند که این بازی موجب می‌شود وقت زیادی از دست بدهند و البته باید به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی آن نیز توجه شود.

پاشایی با اشاره به اینکه بازار رمز ارز یک بازار خیلی خاص است که در کشور ما هنوز قوانین آن اجرا نشده است اظهار داشت: هنوز معلوم نیست چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد و یک فرایند خاص و رو به قانونی‌شدن است. رمز ارز یا ارزهای دیجیتال یک کلاس جدید از دارایی است ما پرونده‌های قضائی زیادی درباره کسانی که مال‌باخته این حوزه هستند داریم که خیلی پیچیده هستند.

معاون اجتماعی پلیس فتا همچنین افزود: برخی موج‌های سایبری فضای مجازی ما را مانیتورینگ می‌کنند که بر اساس آن می‌توانند یک پلتفرم و بستر مجرمانه طراحی کنند. ممکن است که یک حساب کاربری ایجاد کنند و خود را به عنوان حساب پشتیبانی این بازی اعلام کرده و با زبان انگلیسی یا حتی فارسی، به این بهانه که ما سکه‌های شما را افزایش خواهیم داد، از افراد درخواست پول کنند.

وی گفت: هنوز مشخص نیست که کدام صرافی می‌خواهد این پول را برای ما نقد کند. اگر صرفاً به عنوان شوخی یا سرگرمی نه به عنوان منبع درآمد باشد که مشکلی نیست اما صرفاً به دلیل اینکه نات‌کوین به تعهدات خودش عمل کرد، نمی‌توان در این زمینه هم اعتماد کرد. هیچ کارشناسی هم به صورت رسمی این را اعلام نکرده است.

پاشایی همچنین گفت: نوع دوم کلاهبرداری که در این حوزه متصور است به این شکل بوده که یک اکانت کاربری به اسم این بازی از افراد پول بخواهد. حساب کاربری را هک کند و سر افراد کلاه بگذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازی همستر کامبت یک مینی اپلیکیشن است که روی گوش افراد نصب می‌شود. پس احتمال سرقت اطلاعات هست. اطلاعات تعداد زیادی از هم‌وطنان در یک سرور ذخیره می‌شود که خود یک تهدید است. علاوه بر این پیامدهای روانی ناشی از عدم تحقق رویاها را نیز نباید نادیده گرفت.

کد خبر: ۲۹۰٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha