۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
قرارگاه توسعه صادرات تشکیل می‌شود| اقدام متمرکز دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی
وزیر جهادکشاورزی در گردهمایی جوانان و نخبگان:

قرارگاه توسعه صادرات تشکیل می‌شود| اقدام متمرکز دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی در جمع جوانان و نخبگان، از تشکیل قرارگاه توسعه صادرات خبر داد و افزایش صادرات در سال گذشته را عامل بهبود تراز تجاری، تامین آرامش بازار و پایداری تولید معرفی کرد.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت صبح امروز در گردهمایی جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی که در سالن توسعه برگزار شد، با اشاره به این که واردات، بنیان تولید را سست می‌کند، گفت: نخبگی در صادرات نیاز امروز کشاورزی برای توسعه، ارزآوری و اشتغالزایی است، از این رو ضرورت دارد قرارگاه توسعه صادرات برای دستیابی به هدفگذاری صادراتی با رویکرد جهشی تشکیل شود.

وی افزود: در این قرارگاه با بهره‌گیری از همه ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، صادرات محصولات و کالاهای کشاورزی تسهیل می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از راه‌های جذب سرمایه‌گذاران را کاهش زمان صدور مجوزها دانست و گفت: کاهش زمان صدور مجوزها در بخش کشاورزی باعث جذب سرمایه‌های معطل فراوان در کشور می‌شود.

وی در جمع جوانان و نخبگان معاونت‌ها و سازمان‌های ملی و استانی وزارت جهاد کشاورزی با تبیین برنامه‌های کلان وزارتخانه افزود: مفهوم عملیاتی «مشارکت مردم» این است که تعاونی‌ها به نمایندگی از مجامع مردمی با کم کردن فاصله مزرعه تا بازار، سود حاصل را میان تولید کننده واقعی و مصرف کننده نهایی توزیع کنند.

نیکبخت ادامه داد: استفاده از سرمایه فراوان در دست مردم مشکل کمبود سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را جبران می‌کند و با این روش به آسانی می‌توان نگاه سرمایه‌گذاری با وام بانکی را به حداقل رساند.

وزیر جهادکشاورزی راهبرد کشت قراردادی را حرکت موثر دیگری برای جذب سرمایه به بخش کشاورزی دانست و تأکید کرد: کشت قراردادی با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌تواند کمبود منابع مالی را جبران کند.

وی با قدردانی از کشاورزان گندمکار برای کمک به خودکفایی کشور در تولید و تأمین غذای اصلی مردم افزود: مجموعه ارکان دولت همه تلاش خود را برای پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران انجام می‌دهد.

نیکبخت همچنین در این گردهمایی، آینده‌پژوهی در امنیت غذایی را یکی از مهمترین اهداف و راهبردهای دولت سیزدهم و وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد و افزود: در این راستا استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی جوان و نخبه در حل مشکلات بخش کشاورزی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: نظر به فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نقش و اهمیت جوانان و نخبگان در پیشرفت و تعالی کشور و تاکید رئیس جمهور شهید در جلسات بر نقش جوانان و نخبگان در تحولات اساسی کشور به ویژه در بخش کشاورزی، آذر ماه سال ۱۴۰۲ ستاد ملی جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت جوانان نخبه تشکیل شد.

وزیر جهادکشاورزی یادآور شد: به دلیل اهمیت و نقش این ستاد در بخش کشاورزی و تولید و امنیت غذایی روز بیست و یکم خرداد در هفته جهاد کشاورزی به نام جهاد کشاورزی، مشارکت جوانان و نخبگان نامگذاری شده است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با اتکا به خداوند متعال در پرتو توصیه‌های مقام معظم رهبری با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان نخبه سراسر کشور در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، گام‌های ارزشمندی در تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی و نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشته شود.

در این گردهمایی، نخبگان فعال در بخش‌های مختلف معاونت‌های سازمانی و استانی وزارت جهاد کشاورزی در حضور مدیران کل و مشاوران وزیر به بیان نظرات خود در راستای بهبود شرایط اداری و تحقق شعار سال به منظور کسب جهش تولید با همکاری نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداختند.

کد خبر: ۲۹۰٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha