۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در نیمه غربی و مرکزی کشور

رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در نیمه غربی و مرکزی کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز (دوشنبه) در مناطقی از کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.

به گزارش بازار، این وضعیت سه شنبه در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، قم، غرب و جنوب اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و نیمه غربی مازندران رخ می‌دهد.

همچنین در مناطقی از قم، اصفهان و فارس نیز رگبار پراکنده، گاهی با وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

چهارشنبه در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی و در غرب گیلان و مناطقی از شمال شرق و ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی، رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه بر شدت بارش در شمال غرب کشور افزوده شده و گستره آن مناطقی از غرب مرکز استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال غرب و مرکز را فرا می‌گیرد. همچنین در ارتفاعات کرمان شمال هرمزگان و غرب یزد نیز رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

جمعه در مناطقی از شمال غرب، غرب استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، مرکز و ارتفاعات جنوب شرق، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

شایان ذکر است از امروز تا سه شنبه در برخی نقاط واقع در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز، شرق، جنوب شرق و برخی نقاط در مرکز کشور وزش باد شدید و در نقاط مستعد پدیده گردوخاک پیش بینی می شود. این وضعیت چهارشنبه در نیمه شرقی و همچنین جنوب غرب و جمعه علاوه بر این مناطق در مناطقی از مرکز و جنوب غرب نیز رخ می‌دهد.

همچنین دوشنبه و سه شنبه شرایط تشکیل گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست.

شمال خلیج فارس امروز و فردا مواج است. همچنین خلیج فارس در سواحل بوشهر از چهارشنبه تا جمعه به تناوب مواج است. تنگه هرمز از دوشنبه تا چهارشنبه و دریای عمان طی پنج روز آینده به تناوب مواج است.

آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه‌ابری، در بعد از ظهر وزش باد شدید و گرد و خاک و احتمال رگبار و رعد و برق خواهد بود.

بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۷ و کمینه دمای آن ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

کد خبر: ۲۹۰٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha