۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
امکان خرید واحدهای نوسازی شده مالکان توسط دولت فراهم شد
معاون وزیر راه و شهرسازی:

امکان خرید واحدهای نوسازی شده مالکان توسط دولت فراهم شد

آیینی، معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: خرید واحدهای نوسازی شده مسکن از سوی دولت و از طریق صندوق ملی مسکن امکان پذیر شده است.

به گزارش بازار، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در کل کشور ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار وجود دارد که حدود ۱۰ میلیون نفر در آن سکونت دارند گفت: این شامل ۱۶۷ هزار هکتار، ۶۰۰۰ محله و ۳۰۰ هزار کوچه است. ساکنان این مناطق دچار بدمسکنی هستند و عمدتا توان نوسازی ندارند.

وی افزود: وضعیت برخی از ساکنان بافت های فرسوده به گونه ای است که اگر وام ارزان هم به این ساکنان پرداخت شود امکان پرداخت اقساط ندارند، و اگر وضعیت مالی مناسبی داشتند ساکن این واحدها نمی‌شدند.

وی اظهار کرد: شرکت باز آفرینی شهری این واحدها را به سازندگان و کسانی که توان مالی، توان اجرایی و توان فنی دارند وصل می‌کند.

آیینی افزود: از طریق تشویق سازندگان به نوسازی بافت های فرسوده بخشی از این مشکلات را رفع کرده ایم و با بسته های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کرده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: شرکت باز آفرینی شهری همچنین به تازگی نیز طرح خرید واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده در صورت انصراف مالک از دریافت آن را در دستور کار قرار داده است. به پیشنهاد شرکت بازآفرینی شهری ایران، صندوق ملی مسکن این تملک را انجام می‌دهد.

کد خبر: ۲۹۰٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha