۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
قدرت های بزرگ عامل ایجاد بی ثباتی اقتصادی در سطح جهانی هستند
رئیس بانک توسعه نوین بریکس:

قدرت های بزرگ عامل ایجاد بی ثباتی اقتصادی در سطح جهانی هستند

رئیس بانک توسعه نوین سازمان بریکس طی سخنانی خواستار شکل گیری چند قطبی در اقتصاد جهانی و حل مشکلات اقتصادی از این طریق شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ رئیس بانک توسعه نوین سازمان بریکس طی سخنانی خواستار شکل گیری چند قطبی در اقتصاد جهانی شد.

«دیلما روسف» رئیس جمهور اسبق برزیل و رئیس فعلی بانک توسعه نوین بریکس همچنین وضعیت ناپایدار فعلی اقتصاد جهانی را ناشی از عدم توانایی کشورهای توسعه یافته در در حل معضلات اقتصاد جهانی دانست.

وی که این سخنان را در جریان برگزاری مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ مطرح می کرد، با انتقاد از وضعیت فعالی اقتصاد جهانی، گفت که مواهب حاصل از این نوع اقتصاد تنها شامل حال چند کشور خاص خواهد شد.

روسف در سخنان خود تاکید کرد: کشورهای موسوم به توسعه یافته یا آنچه خودشان توسعه یافته می نامند، یعنی همان کشورهای شمال، بدون شک قادر به ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکلاتی که اقتصاد جهانی در حال حاضر با آنها روبروست، نیستند.

وی افزود: به همین دلیل، ما نیازمند شکل گیری یک اقتصاد چند قطبی با مراکز جدید هستیم که بتواند با شوک های وارد آمده به اقتصاد جهانی مقابله نماید. این سیستم می تواند بی ثباتی ایجاد شده به دلیل مشکلات اقتصادی اقتصادهای بزرگ را برطرف نماید.

لازم به ذکر است، بانک توسعه نوین بریکس طی ماه های گذشته، اقدامات چشمگیری برای فاصله گرفتن اعضای این سازمان از اقتصاد جهانی داشته که از جمله، می توان به برنامه راه اندازی سیستم مبادلات مالی و تسویه حساب های بین المللی جایگزین سوئیف اشاره کرد که قرار است به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر: ۲۹۰٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha